این صفحه را چاپ کن!
۲ پروژه پرورش ماهی سردآبی در شهرستان جلفا افتتاح شد

همزمان با ایام الله دهه فجر 2 پروژه پرورش ماهیان سردآبی در روستاهای مرازاد و احمدآباد شهرستان جلفا به بهره برداری رسید.

به گزارش موج ارس جلفا، به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دو پروژه پرورش ماهی قزل آلا صبح امروز دوشنبه با حضور محمد صمدزاده مدیرکل شیلات استان آذربایجان شرقی، زاهد محمودی فرماندار شهرستان جلفا و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان جلفا در روستاهای مرازاد و احمدآباد به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا در آئین افتتاح پروژه پرورش ماهی قزل آلا در روستای مرازاد گفت: ظرفیت این پروژه ۲۰ تن در سال می باشد که با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال احداث گردیده است.

رضا عباسی افزود: همچنین این مزرعه برای اولین بار در شهرستان جلفا اقدام به پرورش ماهیان خاویاری نیز کرده است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک فاز دوم این مزرعه برای پرورش ماهیان گرم آبی نیز راه اندازی خواهد شد.

عباسی در حاشیه افتتاح پروژه پرورش ماهی قزل آلا در روستای احمدآباد نیز بیان کرد: این پروژه با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ تن و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن این پروژه در منطقه توریستی امکان این را برای سرمایه گذار فراهم نموده تا در کنار پرورش ماهی در آینده با افتتاح رستوران غذایی آبزیان پروژه خود را توسعه دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا تصریح کرد: به منظور توسعه آبزی پروری و تلاش در جهت افزایش سرانه مصرف آبزیان و ایجاد فرصت های شغلی جدید و افزایش درآمد خانواده ها، جهاد کشاورزی از هرگونه حمایت و پشتیبانی در این زمینه از آبزی پروران دریغ نخواهد داشت.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :