این صفحه را چاپ کن!
ایجاد واحدهای نفت، پتروشیمی و واحدهای صنعتی خودروسازی در ارس

مدیرعامل منطقه آزاد ارس ایجاد واحدهای صنعتی نفت و پتروشیمی در ارس و واحدهای صنعتی خودروسازی را از برنامه‌های توسعه این منطقه برشمرد و گفت: بر اساس سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی منطقه آزاد ارس به یکی از مناطق پیشرفته بین‌المللی مبدل می‌شود.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از فارس، محسن عرب‌باغی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی با اشاره به استراتژی منطقه آزاد ارس در زمینه توسعه و برنامه‌ریزی اظهار داشت: استراتژی این منطقه همانند سایر مناطق آزاد کشور از طریق مرکز اعلام می‌شود اما در استان نیز تلاش داشتیم تا نقش خود را ایفا کنیم.

وی توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، توسعه ارتباطات تجاری و توسعه صنعت را از هسته‌های کلیدی برنامه‌ریزی سند تدبیر توسعه منطقه آزاد ارس دانست و افزود: اصلاح مسیرهای دسترسی ریلی و جاده‌ای مورد توجه بوده و در همین زمینه اتصال راه‌های ریلی و جاده‌ای مورد توجه بوده است.

عرب‌باغی گفت: بر اساس سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی منطقه آزاد ارس باید به یکی از مناطق پیشرفته بین‌المللی مبدل می‌شود که در این زمینه تامین زیرساخت‌ها به صورت گسترده مورد توجه است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: کانون منطقه ویژه علم و فناوری در ارس با آماده‌سازی شهرک علم و فناوری در ارس و ایجاد بازارچه‌های علم و فناوری و موارد دیگر صورت می‌گیرد.

عرب‌باغی ایجاد واحدهای صنعتی نفت و پتروشیمی در ارس و واحدهای صنعتی خودروسازی را از برنامه‌های توسعه این منطقه برشمرد و گفت: در زمینه گردشگری تاریخی و طبیعی نیز برنامه‌های متعددی مورد توجه است که در این زمینه احداث هتل با استقبال گردشگران مواجه بوده است.

وی بر توسعه کشاورزی مدرن در منطقه آزاد ارس تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی صنایع تبدیلی، سایت‌های گلخانه‌ای و نیز واحدهای دامداری و دامپروری مورد توجه است.

عرب‌باغی بر استفاده از ظرفیت فرودگاه تبریز در توسعه منطقه آزاد ارس تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود تا بخشی از ظرفیت این فرودگاه برای منطقه آزاد ارس در نظر گرفته شده و مقررات این منطقه در آن اعمال شود.

وی اجرای سیاست‌های توسعه‌ای منطقه آزاد ارس را مستلزم همکاری مسئولان استانی دانست و گفت: همکاری مسئولان ارشد استان در این زمینه شایسته تقدیر است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :