این صفحه را چاپ کن!
قاچاق کالا و سوخت به منطقه آزاد ارس ارتباط ندارد

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با بیان اینکه قاچاق کالا و سوخت به منطقه آزاد ارس ارتباط ندارد، گفت: منطقه آزاد ارس، تامین زیرساخت‌های لازم برای رونق فعالیت‌های اقتصادی قانونی را عهده‌دار است.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، محسن عرب‌باغی در جلسه کمیته فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه جلوگیری از خروج غیرقانونی کالا از منطقه آزاد ارس وظیفه این سازمان نیست، اظهار داشت: منطقه آزاد ارس، تامین زیرساخت‌های لازم برای رونق فعالیت‌های اقتصادی قانونی را عهده‌دار است و موضوع قاچاق کالا در صورت صحت، وظیفه ارگان‌های مربوطه است.

وی افزود: برای جلوگیری از هرگونه مشکلات در مسئله خروج غیرقانونی کالا از محدوده منطقه آزاد ارس، تمام فواصل جدا شده منطقه آزاد از سرزمین اصلی با دوربین مداربسته کنترل می‌شود.

عرب‌باغی اضافه کرد: تاکنون هیچ گونه آماری مبنی بر قاچاق کالا به این سازمان اعلام نشده است.

وی در خصوص قاچاق سوخت نیز با بیان اینکه این مسئله به سازمان منطقه آزاد ارس ارتباط ندارد، گفت: برای رفع مشکلات این حوزه و سهولت حمل و نقل سوخت با هزینه ۱۰ میلیارد ریالی آزمایشگاهی مجهز در ارس راه‌اندازی خواهیم کرد.

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه در پاسخ به واردات یک هزار تن انواع کالای شیشه به منطقه آزاد ارس، گفت: واردات نه صرفا بر اساس نیاز ساکنان بلکه بر اساس نیاز گردشگران و واحدهای تجاری برنامه‌ریزی می شود.

فرخ مسجدی ادامه داد: باید در ارایه آمار و تبیین آن دقت کافی صورت گیرد، چراکه ارس مزیتی بسیار ارزشمند و طلایی برای استان آذربایجان شرقی است و ایجاد هرگونه شائبه، موجب بروز مشکل در فرآیند توسعه و تحول آن خواهد بود.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :