این صفحه را چاپ کن!
روستای حق وردی آباد به شهر جلفا الحاق شد

روستای حق وردی آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان جلفا به شهر جلفا واقع در محدوده اول منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس الحاق شد.

به گزارش موج ارس جلفا، مراسم الحاق روستای حق وردی آباد (شاهمار) به مساحت ۶۰ هکتار به شهر جلفا واقع در محدوده اول منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل منطقه آزاد ارس بر لزوم انجام مطالعات لازم و اجرای طرح تفصیلی منطقه آزاد در این منطقه تأکید کرد.

محسن خادم عرب باغی با بیان اینکه حق وردی آباد چندین سال است که در محدوده منطقه آزاد ارس قرار داشت اما از خدمات روستایی برخوردار بود بر توسعه هماهنگ منطقه الحاقی با امکانات شهر جلفا تاکید کرد و گفت: هماهنگی برنامه ریزی ها برای توسعه متوازن با شهر جلفا از بروز معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی جلوگیری خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر فراهم نمودن شرایط مناسب برای بهره مندی اهالی این منطقه از تسهیلات بانکی جهت بهسازی بناها و بهبود نمای فضای شهری، اضافه کرد: با توجه به امکانات موجود در این منطقه، تامین تمامی امکانات بافت شهری و ارتقاء سطح مراکز آموزشی، خدمات شهری، بهداشتی و درمانی در اولویت قرار گیرد.

عرب باغی گفت: بعد از پیگیری های شورای اسلامی حق وردی آباد در راستای اجرایی شدن درخواست و مطالبه مردم، نماینده ای از سوی سازمان منطقه آزاد ارس برای پیگیری و تحقق الحاق حق ویردی آباد به جلفا انتخاب شده و به مراجع مربوطه معرفی گردید.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس ضمن تقدیر از تمامی نهادها و سازمان های مرتبط با الحاق روستای حق وردی آباد به جلفا، با اشاره به فرایند انجام شده برای تصویب این طرح، گفت: این موضوع از تاریخ ۴/۱۰/۱۳۹۱ با درخواست سازمان منطقه آزاد ارس از طریق معاونت عمرانی و دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی پیگیری شده و جهت تصویب به دبیرخانه کمیسیون امور زیربنایی و شهرسازی ارسال گردید.

وی افزود: این موضوع در جلسه ۱۶/۲/۱۳۹۳ کمیسیون زیربنایی و شهرسازی و جلسه ۲۵/۲/۱۳۹۳ شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور استاندار آذربایجان شرقی مورد تصویب قرار گرفت و در ۲۸/۲/۱۳۹۳ از طریق دبیرخانه کمیسیون امور زیربنایی و شهرسازی استان به سازمان منطقه آزاد ارس ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در ۱/۱۱/۱۳۹۳ بعد از تایید و حذف نام روستای مذکور از مناطق روستایی کشور از طریق اداره کل دفتر تقسیمات وزارت کشور به استانداری آذربایجان شرقی اعلام گردید.

فرماندار شهرستان جلفا نیز در این آیین گفت: تحقق مطالبات مردم و توجه به خواسته های آنان، رویکرد دولت تدبیر و امید است.

زاهد محمودی افزود: برآورده شدن انتظارات به حق مردم وظیفه اصلی و ماموریت مهم مسوولین در دولت یازدهم است.

وی حفظ آرامش، ثبات اقتصادی و ارتقای حوزه بهداشت و سلامت را از افتخارات دولت در مدت سپری شده بیان کرد و گفت: حرکت به سمت توسعه و عزت و اقتدار بین المللی جزو کارنامه درخشان دولت یازدهم محسوب می شود.

فرماندار جلفا با تقدیر از عوامل و مراجع ذیربط در الحاق روستای حق وردی آباد به این شهر، از شورای اسلامی و شهرداری جلفا خواست خدمت رسانی یکسان به تمام مناطق شهر را سرلوحه امور قرار دهند.

بخشدار مرکزی جلفا نیز در این مراسم گفت: الحاق این روستا به شهر جلفا به علت فاصله کم آن با شهر بر اساس مصوبه دولت انجام شده است.

صادق احمدی افزود: با الحاق این روستا به شهر خواسته مردم این منطقه برآورده شد.

وی از شهرداری جلفا خواست با توجه ویژه به این منطقه و تلاش برای احیای بافت فرسوده زمینه توسعه متوازن شهر را فراهم کند.

احمدی بیان کرد: با الحاق محدوده ۶۰ هکتاری این روستا، محدوده جلفا افزایش یافته و یک هزار و ۳۰۰ نفر به جمعیت ۶ هزار نفری آن افزوده شد.

وی افزود: با این الحاق روستای حق وردی آباد در تقسیمات کشوری از لیست ۲۴ روستای بخش مرکزی شهرستان جلفا حذف و به شهر جلفا الحاق شد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :