- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

دوره آموزشی مجریان طرح های خودکفایی کمیته امداد شهرستان جلفا برگزار شد

به گزارش موج ارس جلفا [1]، مدیر کمیته‌ امداد شهرستان جلفا گفت: به منظور احیای فرهنگ کار، تعاون و شور و نشاط اجتماعی، مجریان طرح های خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جلفا از کارگاه آموزشی اشتغال و خودکفایی این نهاد در زمینه‌ دامپروری و قالیبافی بهره مند شدند.

اکبر جوادی اظهار داشت: در این دوره‌ آموزشی اساتید و کارشناسان مجرب دامپزشکی و قالیبافی مطالبی در مورد بهداشت دام، بیماری های مشترک انسان و دام، بهداشت شیر و فرآورده های دامی، بازار فرش و قالی و تولیدات جانبی قالیبافی به مجریان طرح های خودکفایی ارائه کردند.

وی تصریح کرد: شناسایی ظرفیت های خانواده های نیازمند، ارائه‌ آموزش‌ های لازم و تخصصی به آنها می‌ تواند در راستای توانمندسازی آنان نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان جلفا با اشاره به اینکه سیاست دهه چهارم فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره)، توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف است، تصریح کرد: همزمان با برگزاری دوره های آموزشی برای مددجویان، اجرای طرح های اشتغال و پرداخت وام به جامعه هدف، برنامه های آموزشی در زمینه ارتقای سطح فرهنگی جامعه هدف نیز اجرایی می شود.

جوادی خاطرنشان کرد: کمیته‌ امداد همواره سعی بر این دارد که اصولی ترین و شایسته‌ ترین خدمات را نسبت به مددجویان تحت حمایت خود انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط واحد خودکفایی و اشتغال این نهاد، اظهار کرد: در سال های ۹۱ و ۹۲ برای ۵۷۵ نفر از افراد تحت پوشش این نهاد اشتغال ایجاد شده است و امسال نیز ۱۶۷ نفر برای دریافت وام و تسهیلات بانکی به منظور اجرای طرح های خودکفایی و اشتغالزایی مددجویی در شهرستان جلفا به بانک های عامل معرفی شده اند.

اکبر جوادی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه‌ اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت از اولویت های کاری این نهاد مقدس است، بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و افراد بی بضاعت جامعه از مهمترین اهداف کمیته‌ امداد است که امیدواریم بتوانیم با یاری تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی مددجویان تحت حمایت را توانمند کنیم.