این صفحه را چاپ کن!
لزوم همدلی و همراهی روحانیت و مسئولان/ توجه به مقوله فرهنگ با رویکرد فرهنگ اسلامی/ مدیران ارتباط مداوم خود را با مردم حفظ کنند

امام جمعه جلفا بر وحدت و همدلی هرچه بیشتر مسئولین در دستگاه‌ های مختلف و روحانیت تأکید کرد و گفت: باید در سایه اتحاد، وحدت و همدلی بین مردم، مسئولین و روحانیون بتوانیم مشکلات مردم را پیگیری و حل نماييم.

به گزارش موج ارس جلفا، جلسه هم اندیشی روحانیون شهرستان جلفا با حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، اعضای شورای تأمین، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و جمعی از روحانیون شاخص شهرستان جلفا در دفتر امام جمعه واقع در شهر جلفا برگزار گردید.

در این جلسه امام جمعه شهرستان جلفا بر وحدت و همدلی هرچه بیشتر مسئولین در دستگاه‌ های مختلف و روحانیت تأکید کرد و گفت: باید در سایه اتحاد، وحدت و همدلی بین مردم، مسئولین و روحانیون بتوانیم مشکلات مردم را پیگیری و حل نماییم.

حجت الاسلام والمسلین علی انتظاری بر لزوم همراهی و دیدار مسئولان با مردم تأکید کرد و افزود: در برنامه ریزی های مسئولان دوری از مردم یکی از عوامل انحطاط است و مدیران باید به طور مستمر با مردم ارتباط داشته باشند و در جهت حل مسائل و مشکلات آنها تلاش کنند.

وی افزود: مساجد بهترین مکان برای اجتماع مردمی هستند و این اماکن فرصت را برای مسئولان فراهم کرده اند تا در جریان مسائل قرار گیرند و از این طریق برای حل آن بکوشند.

امام جمعه جلفا به بیان دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص مقوله فرهنگ پرداخت و گفت: اگر مسئولین و متولیان فرهنگی به بیانات رهبر انقلاب خوب گوش دهند و آنها را اجرا کنند، قطعاً جامعه عاری از هر گونه مشکل خواهد بود.

وی وحدت و همدلی مسئولین و روحانیون را یکی از موضوعات ضروری جهت برطرف شدن مشکلات فرهنگی دانست و گفت: روحانیون و مبلغین توانمند باید در منابر و مساجد بر مسائل اعتقادی علی الخصوص شیعه شناسی تأکید بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام انتظاری بر برگزاری هرچه باشکوه تر ایام فاطمیه و شهادت حضرت صدیقه کبری (س) تأکید کرد و افزود: همه باید به سوگواری این بانوی گرامی اهمیت دهند و طوری آن را برگزار کنند که مورد رضایت حضرت بقیه الله ارواحنا فداه باشد.

وی با تأکید بر لزوم حفظ شأن و جایگاه ایام فاطمیه تصریح کرد: با توجه به تقارن تعطیلات نوروز با ایام فاطمیه، شایسته است حرمت این ایام بدون افراط و تفریط رعایت شود.

در ادامه این جلسه روحانیون به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با مسائل و مشکلات شهرستان پرداختند که اهم آن بدین شرح می باشد:

۱- توجه هرچه بیشتر به مقوله فرهنگ با رویکرد فرهنگ اسلامی

۲- توجه هرچه بیشتر مسئولان شهرستان به مشکلات اعتقادی و دینی جامعه بلاخص فرهنگ نماز

۳- توجه به زیرساخت های اصلی شهرستان از جمله کشاورزی و قالیبافی به عنوان دو عامل مهم جهت مقابله با تحریم ها

۴- لزوم توجه هرچه بیشتر مسئولان به ظرفیت های شهرستان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

۵- توجه جدی به مسائل جشن ها و کارناوال های عروسی و سوگ دادن آنها به رعایت شئونات فرهنگ اسلامی

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :