این صفحه را چاپ کن!
یادواره شهدای جنوب هادیشهر و عملیات های بدر و خیبر برگزار شد

یادواره شهدای جنوب هادیشهر و عملیات های بدر و خیبر با حضور سردار شاکری معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور و سید نورالدین عافی راوی کتاب نورالدین پسر ایران در مسجد جامع هادیشهر برگزار شد.

به گزارش موج ارس جلفا، یادواره شهدای جنوب هادیشهر به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات های غرورآفرین بدر و خیبر در فضایی آکنده از عطر و یاد شهدا و با حضور گسترده خانواده های معظم شهدا، مسئولان، بسیجیان، رزمندگان دوران دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع هادیشهر برگزار شد.

در این مراسم معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور با تجلیل از مقام شامخ شهدا، عمل گرایی شهدا را عامل اصلی در سعادتمندی آنها دانست و گفت: شهدا با درک صحیح از اسلام و قرآن مسیر نهضت عاشورا را طی کردند و به سعادت ابدی رسیدند.

سردار محمد یوسف شاکری شهدا را نماد صداقت، عزت و معنویت برشمرد که در طول هشت سال دفاع مقدس با ایثار جان خود نگذاشتند یک وجب از خاک کشور عزیزمان ضمیمه خاک دشمن شود.

وی با اشاره به دلاوری ها و رشادت های مردان غیور که جانانه بدونه هیچ گونه چشم داشتی از مرزهای ایران اسلامی دفاع کردند، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران امنیت و آسایش کنونی را مدیون خون جوانانی است که امروزه در دل خاک آرمیده اند و این وظیفه ما است که با پاسداری از ارزش های خون پاک شهدا یاد و راه آنها را ادامه دهیم.

این فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: شهدا انسان های پاک و وارسته ای بودند که راه درست و حقیقی را به ما نشان دادند و رفتند و امروز بزرگ ترین رسالت و وظیفه ما پاسداری از اهداف شهدا است.

سردار شاکری با اشاره به اینکه دنیا همه را دچار فراموشی و غفلت می کند، تصریح کرد: برگزاری یادواره های شهدا موجب هوشیاری و بیداری ما می شود و ما را از غفلت بیرون می آورد.

سید نورالدین عافی رزمنده و جانباز دفاع مقدس نیز در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی باید زندگینامه و وصیت شهدا بیشتر انتشار پیدا کند که نسل آینده از این فرهنگ غنی، الگو بگیرند.

وی بیان کرد: ایران اسلامی به برکت خون همین شهداست که امروز در دنیا عزتمند و بزرگ شده و قدرت های استکباری به دنبال ضربه زدن به این نظام هستند، اما باید بدانند نسل جوان ما با الگوگیری از شهدای انقلاب تا پای جان برای دفاع از نظام خود ایستاده اند.

راوی کتاب نورالدین پسر ایران ضمن تأکید بر اینکه آدم های جبهه و جنگ همین بچه های معمولی ایران اسلامی بودند گفت: فضای جبهه آدم ها را در عبودیت خدا ذوب می کرد، آب کر جبهه خیلی ها را آسمانی می کرد، بنابراین نباید از شهدا و رزمندگان جنگ چهره هایی خشک و قدیس و دست نیافتنی نشان دهیم.

عافی در پایان گوش به فرمان ولایت شدن و پشتیبان وی قرار گرفتن و همچنین خواندن و عمل کردن به وصیت نامه رزمندگان را راه نجات آنهایی دانست که به دنبال راه شهدا هستند و گفت: وصیت نامه شهدا جامعه ما را در مقابل هجمه های مختلف دشمن واکسینه می کند و راه درست زیستن را به ما نشان می دهد.

در پایان این مراسم از برخی خانواده های شهدای جنوب هادیشهر با اهدای یادبودی قدردانی به عمل آمد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :