- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

منطقه آزاد ارس مستعد برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی است

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، محمد کرمی در گفتگو با خبرنگاران گفت: منطقه آزاد ارس هم به لحاظ زیرساخت ها و هم فعالیت ورزشکاران با استعداد در رشته تکواندو شرایط خوبی برای برگزاری رقابت های تکواندو جام فجر، جام باشگاه ها و رقابت های بین المللی را دارد.

وی افزود: با توجه به حضور تیم منطقه آزاد ارس در این رقابت ها و تقاضای میزبانی از سوی تیم این منطقه، بعد از بازدیدهای بعمل آمده و وجود شرایط مناسب، هفته پنجم و ششم این رقابت ها در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

کرمی با بیان اینکه تا هفته گذشته تیم های مقاومت، منطقه آزاد ارس و آلومینیوم المهدی هرمزگان به ترتیب مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص داده بودند، خاطرنشان کرد: نتیجه نهایی این رقابت ها ۲۲ اسفندماه جاری مشخص شده و سه تیم به لیگ برتر راه پیدا می کنند.

ظرفیت لازم برای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در ارس وجود دارد

مدیر ورزش معاونت فرهنگی و اجتماعی شورای عالی دبیرخانه مناطق آزاد کشور در حاشیه برگزاری هفته پنجم و ششم لیگ دسته یک تکواندو (جام نقش جهان) گفت: منطقه آزاد ارس ظرفیت و پتانسیل لازم برای توسعه ورزش های قهرمانی و همگانی و برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی را دارد.

بیژن شیری افزود: با توجه به وجود آب و هوای مناسب، منطقه کوهستانی، رودخانه ارس و سد خداآفرین، شرایط لازم برای برگزاری مسابقات رشته های مختلف ورزشی در سطح کشوری و بین المللی فراهم می باشد.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش جزو منشور فرهنگی اجتماعی مناطق آزاد می باشد، گفت: توجه به ورزش قهرمانی یکی از نکات اساسی در توسعه ورزش در مناطق آزاد ایران است.

شیری افزود: روش های مختلفی برای توسعه و کشف استعدادهای ورزشی وجود دارد که یکی از مهمترین آن ها برگزاری مسابقات کشوری لیگ برتر و مسابقات بین المللی است.

وی بر لزوم توجه صاحبان صنایع و سرمایه گذاران به ورزش تاکید کرد و اظهار داشت: با حضور حمایت سرمایه گذاران، فعالیت های ورزشی در این مناطق رونق بیشتری پیدا خواهد کرد.

هفته پنجم و ششم از مرحله برگشت بیستمین دوره لیگ دسته یک جوانان و بزرگسالان آقایان (جام نقش جهان) به میزبانی تیم منطقه آزاد ارس در حال برگزاری می باشد. این مسابقات با برگزاری ۱۰ دیدار و با حضور ۱۴۰ تکواندوکار از ۱۰ تیم پیگیری خواهد شد.

در این رقابت ها باشگاه مقاومت، هیات تکواندو استان قزوین، آلومینیوم هرمزگان، باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری سیرجان کرمان، آکادمی قهرمانان اسلامشهر، شرکت پالایش نفت آبادان، منطقه آزاد ارس، هیات تکواندو شهرستان ملایر، تکواندو گچساران و پاس قوامین تیمهای حاضر در این رقابت ها هستند.

در پایان هفته چهارم از مرحله برگشت این رقابتها، باشگاه مقاومت با ۳۶ امتیاز صدرنشین شد، منطقه آزاد ارس با ۲۹ امتیاز در رده دوم قرار دارد و آلومینیوم هرمزگان با ۲۸ امتیاز در رده سوم است.

آکادمی قهرمانان اسلامشهر، پاس قوامین، تکواندو گچساران، شرکت پالایش نفت آبادان، باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری سیرجان کرمان، هیات تکواندو استان قزوین و هیات تکواندو شهرستان ملایر به ترتیب در رده های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

 

برنامه هفته پنجم و ششم از مرحله برگشت این مسابقات به شرح ذیل است:
***هفته پنجم /
پاس قوامین – باشگاه مقاومت
هیات تکواندو استان قزوین – آلومینیوم هرمزگان
باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری سیرجان کرمان – آکادمی قهرمانان اسلامشهر
شرکت پالایش نفت آبادان – منطقه آزاد ارس
هیات تکواندو شهرستان ملایر – تکواندو گچساران
***هفته ششم /
تکواندو گچساران – باشگاه مقاومت
شرکت پالایش نفت آبادان – آلومینیوم هرمزگان
هیات تکواندو شهرستان ملایر – آکادمی قهرمانان اسلامشهر
پاس قوامین – منطقه آزاد ارس
هیات تکواندو استان قزوین – باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری سیرجان کرمان

 

شایان ذکر است در آیین آغاز این رقایت ها، ورزشکاران و مسئولین حاضر در ورزشگاه به مقام شهید مدافع حرم حاج عباس عبداللهی ادای احترام کردند. همچنین با حضور مختار خوش پیمان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، بهروز کارگر قناتی مدیرعامل مجتمع تجاری ستارخان از پیشکسوتان و فعالین ورزش تکواندو کشور و منطقه آزاد ارس تجلیل بعمل آمد.