- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

آمادگی بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان جلفا برای حضور مسافران نوروزی

به گزارش موج ارس جلفا [1]، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا از آمادگی خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان برای استقبال از زائرین نوروزی خبر داد و افزود: ستاد نوروزی آرامش بهاری با هدف آماده سازی بقاع متبرکه شهرستان جلفا در محل اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان با حضور هیئت امنا و مدیران اجرایی و فرهنگی امامزادگان تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جعفری خاطرنشان کرد: آستان مقدس امامزادگان سید محمد (ع) نوجه مهر با دارا بودن ۲۵۴ زائرسرا، سید شعیب (ع) دوزال با ۲۴ زائرسرا، سید اسماعیل (ع) زاویه با ۴ زائرسرا و بابایعقوب با ۶ زائرسرا پذیرای مهمانان نوروزی می باشد.

وی گفت: طرح آرامش بهاری از بیست و هشتم اسفند ماه آغاز می شود و تا پانزدهم فروردین ماه سال ۹۴ ادامه دارد و این طرح شامل برنامه های متنوعی همچون برگزاری مراسم لحظه تحویل سال جدید با حضور ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، خانواده های معظم شهدا، مسئولین و اقشار مختلف مردم شهرستان جلفا، قرائت و همخوانی قرآن کریم توسط قاریان ممتاز، اجرای برنامه های مدیحه سرایی و قرائت زیارت آل یاسین و قرائت دعای تحویل سال نو است.

حجت الاسلام جعفری افزود: برگزاری مراسم تحویل سال نو و پخش پیام رهبر معظم انقلاب، برپایی خیمه های معرفت، اجرای گفتمان های دینی با محوریت سبک زندگی فاطمی، غرفه حجاب و عفاف، مشاوره خانواده، اقامه نماز جماعت، برگزاری مسابقات فرهنگی، ایستگاه نماز و قرآن، قرائت ادعیه، ایستگاه های صلواتی، اسکان موقت زائران و ارائه خدمات رفاهی از دیگر برنامه های طرح نشاط بهاری می باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسمات ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با عنوان سوگواره یاس نبوی به مدت پنج شب و ختم گروهی قرآن کریم و هدیه آن به روح مقدس آن حضرت از جمله فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا در این ایام می باشد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: همایش عظیم فاطمیون در ۴ فروردین ماه در امامزاده سید محمد (ع) نوجه مهر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا اظهار کرد: در ایام نوروز سال گذشته بیش از ۱ میلیون مسافر و زائر به امامزادگان شهرستان مشرف شدند که پیش بینی می شود امسال این رقم به ۲ میلیون مسافر افزایش یابد.