این صفحه را چاپ کن!
شهید طهمز صبرعلیلو

شهيد طهمز صبرعليلو در تاریخ 1362/12/05 در عملیات خيبر در جزيره مجنون به شهادت رسید.

شهید طهمز صبرعلیلو

به گزارش موج ارس جلفا، دانش آموز شهید طهمز صبرعلیلو فرزند رحیم در سال ۱۳۴۴ در جمع خانواده ای مذهبی و مستضعف در روستای گلفرج از توابع شهرستان مرزی جلفا دیده به جهان گشود.

تحصیلات مقطع ابتدایی را در زادگاهش و مقطع راهنمایی را در مدرسه اهتزازی هادیشهر با موفقیت به پایان برد.

وی در آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که در دبیرستان قاسمپور هادیشهر تحصیل می کرد، درس و مدرسه را به عشق جنگ و شهادت رها نمود و راهی جبهه های نور علیه ظلمت شد.

و بالاخره در عملیات خیبر (جزیره مجنون) در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۰۵ به خیل شهدای پاکباز انقلاب اسلامی پیوست و بعد از ۱۲ سال پیکر مطهّرش کشف و در کنار گلزار شهدای هادیشهر به خاک سپرده شد.

 

روح بلندش متعالی و راه مقدسش پر رهرو باد

 

شهید از زبان مادر مکرمه اش:

طهمز دومین فرزند من بود. او بسیار خوش اخلاق و متدّین بود و علاقه ی زیادی به امام و جبهه داشت و از اعضای فعّال پایگاه مقاومت محله بود.

قبل از اعزام به جبهه، سه ماه بطور مستمر به پایگاه می رفت و چند ساعت بعد از نصف شب به خانه می آمد بعد از مدتی در سپاه جلفا جهت اعزام به جبهه ثبت نام کرده بود، هنگام اعزام من از او خواستم کمی صبر کند ولی او قبول نکرد و با هم به اتفاق پدرش او را بدرقه کردیم و به جبهه اعزام شد و دیگر برنگشت.

ما از این خبر شهادتش خیلی خوشحال شدیم و خدا را شکر گفتیم چرا که پدرش مریض بود و دائم می گفت اگر فرزندم شهید شده کاش لااقل جنازه اش می آمد تا من با چشم انتظاری از دنیا نمی رفتم.

 

شهید از زبان برادر بزرگوارش:

برادرم شیفته ی امام خمینی (ره) بود و با لبیک گفتن به امر ایشان این شیفتگی را عملاً ثابت کرد.

او تا چند ساعت بعد از نصف شب در پایگاه مقاومت محله خدمت می کرد تا دین خود را نسبت به انقلاب ادا نماید و اوقات فراغت خود را هم به بطالت نمی گذراند و بعضی اوقات هم با ورزش هایی مانند فوتبال و والیبال اوقات فراغتش را پر می نمود او خیلی مهربان بود و به تحصیل علاقه ی زیادی داشت.

 

پیام خانواده معظم شهید:

راه شهدا را قولاً و عملاً ادامه بدهیم و به خانواده های آنها احترام بگذاریم تا روح آنها را از خود راضی و خشنود سازیم.

 

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :