- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

۸۰ نفر از دانشجویان شهرستان جلفا به اردوی راهیان نور اعزام شدند

به گزارش موج ارس جلفا [1]، ۸۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های شهرستان جلفا در قالب دو دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.

فرمانده سپاه ناحیه جلفا در حاشیه اعزام دانشجویان شهرستان جلفا به اردوی راهیان نور جنوب کشور در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی ایرانی و اسلامی، هدف اصلی ما در اردوهای راهیان نور، آشنایی قشر دانشجو با سبک و سیره شهدا به ویژه شهدای دانشجو است.

سرهنگ احمد تقی پور افزود: اردوهای راهیان نور در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت مؤثر بوده و پیوند ارزشی بین نسل جوان دوران دفاع مقدس با نسل جوان کنونی را تحکیم می بخشد و نقش مفید و اثرگذاری در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن دارد.

وی تصریح کرد: دانشجویان باید از فضای معنوی مناطق عملیاتی جنوب که شهدای بسیاری در آن مکان جانشان را فدای انقلاب کرده اند، استفاده کنند و این دانشجویان سفیر دانشجویان دیگر در مناطق جنگی بوده و ادامه دهنده راه شهدا هستند و شهدا را الگوی خود قرار داده اند.

فرمانده سپاه ناحیه جلفا با بیان اینکه اردوی راهیان نور نقش مهمی در روحیات نسل امروزی دارد، افزود: فضای معنوی مناطق عملیاتی جنوب می تواند، تأثیرگذاری خوبی در رفتار و منش افراد در تمامی جوانب زندگی داشته باشد.

تقی پور در پایان خاطرنشان کرد: امسال استقبال خوبی نسبت به سال های قبل داشتیم و سال به سال نیز بر تعداد زائران افزوده می شود، به امید اینکه روحیات و معنویات شهدا شامل حال ما شود.

بر اساس این گزارش، ۸۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های شهرستان جلفا با بدرقه خانواده های دانشجویان و برخی مسئولان شهرستان به سرزمین های ایثار، نور و شهادت عزیمت کردند که در مدت پنج روز حضور در این اردوی فرهنگی علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق می کنند.