این صفحه را چاپ کن!
جلسه هم اندیشی روحانیون در امامزاده سید محمد(ع) نوجه مهر همراه با غبارروبی این بقعه برگزار شد

جلسه هم اندیشی روحانیون شهرستان جلفا در آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) نوجه مهر همراه با غبارروبی و عطرافشانی این بقعه متبرکه برگزار گردید.

به گزارش موج ارس جلفا، در آستانه فرارسیدن بهار طبیعت و آغاز سال نو، آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) نوجه مهر در فضایی آکنده از معنویت و با توسل به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) و با حضور امام جمعه شهرستان جلفا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و جمعی از مسئولین و روحانیون شهرستان غباروبی و با گلاب ناب عطرافشانی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا در حاشیه این مراسم در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا گفت: این مراسم در راستای اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) همراه با جلسه هم اندیشی روحانیون شهرستان جلفا انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا جعفری با بیان اینکه بقعه متبرکه امامزاده سید محمدآقا نوجه مهر نقش بسیاری در رونق صنعت گردشگری منطقه دارد، این امامزاده را یکی از اماکن مهم و تأثیرگذار در گردشگری شهرستان و استان عنوان کرد و اظهار داشت: این بقعه در روستای نوجه مهر و در ۶۰ کیلومتری جلفا در نقطه مرزی کشورهای آذربایجان و ارمنستان و در کنار رودخانه ارس واقع شده که این عوامل در تبدیل آن به قطب گردشگری مذهبی و فرهنگی نقش بسزایی دارد.

وی امکانات موجود در این بقعه را شامل ۲۵۴ باب زائرسرا، کشتارگاه، سردخانه، پارکینگ و محوطه وسیع برای برپایی چادر دانست و افزود: امامزاده سید محمد(ع) نوجه مهر سالانه پذیرای بیش از دو میلیون زائر و گردشگر از اقصی نقاط کشور می باشد که با ایجاد امکانات بیشتر برای فراهم سازی بستر مناسبی به منظور آسایش زائران و مسافران نوروزی و انجام فعالیت های فرهنگی در این مکان مذهبی تلاش می شود.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جامع امامزادگان، شاهد رشد قابل ‌توجه جمعیت زائران امامزادگان شهرستان خواهیم بود.

شایان ذکر است امامزاده سید محمد سلام الله علیه معروف به “سید محمدآقا” که او را به نوادگان امام موسی کاظم (ع) نسبت می دهند، در روستای نوجه مهر بخش سیه رود شهرستان جلفا واقع شده است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :