- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

بارش باران معابر هادیشهر را دچار آبگرفتگی کرد

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از ایرنا، شدت بارش باران به حدی بود که در مدت ۳۰ دقیقه روان آب های فراوان در سطح شهر جاری و تردد عابران و وسایط نقلیه را با اختلال مواجه کرد.

به دلیل واقع شدن شهر هادیشهر در دامنه کوه های کیامکی و هدایت آب های سطحی به سمت شهر برخی خیابان ها به استخر پر از آب تبدیل و مشکلاتی در تردد مردم و خودروها به وجود آمد.

اداره هواشناسی جلفا میزان بارش در این شهرستان را ۱۰ میلی متر و در شهر هادیشهر بیش از ۱۵ میلی متر اعلام کرد.

بنابر گزارش این مرکز به دلیل همراه بودن توده هوای مدیترانه ای با توده هوای سرد سیبری بارش در نقاط کوهستانی به صورت برف نمایان شده و همین امر دمای هوا را در این شهرستان تا هشت درجه کاهش و به سه درجه سانتی گراد کاهش داد.

این بارش در اکثر روستاهای بخش سیه رود که در ارتفاعات واقع شده اند به صورت برف بوده و تردد مردم را مختل کرد.

به گفته بخشدار سیه رود هم اکنون راه ارتباطی روستاهای انیق، اروج، ودیق، کمار سفلی، کمار علیا و هلق به علت بارش برف بسته و تلاش برای بازگشایی آنها آغاز شده است.

جعفر ذاکری به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف در روستاهای بخش سیه رود باعث سرمازدگی درختان و خسارات احتمالی به باغداران منطقه می شود.

وی افزود: به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی درختان زردآلو و آلوچه در این بخش شروع به گلدهی کرده که برودت هوا در شب گذشته باعث نگرانی هایی در باغداران منطقه شده است.

به گفته ذاکری محور مرزی جلفا- نوردوز به دلیل بارش باران دچار ریزش کوه در برخی نقاط از جمله گردنه ‘ ننم وای ‘ شده که با تلاش عوامل راهداری و رهگذران پاکسازی شد.

بارش باران در شهرستان جلفا در کنار ایجاد مشکلات، موجب شادی مردم به خصوص کشاورزان دیم کار شده است.