- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

ترویج فرهنگ اقامه نماز در ادارات و سازمان ها وظیفه همه مسئولان است

به گزارش موج ارس جلفا [1]، نشست دبیران ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، مدیرعامل ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی، امام جمعه و فرماندار شهرستان جلفا در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

امام جمعه شهرستان جلفا در این نشست با اشاره به اینکه توجه به فریضه نماز به ایجاد یک جامعه سالم کمک می کند، اظهار کرد: اهمیت دادن به اقامه نماز موجب می شود تا انسان ها راه سعادت و خوشبختی را بهتر بشناسند.

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری گفت: باید در حوزه ترویج فرهنگ نماز قدم هایی را به طور مستمر برداریم و این زمینه را فراهم سازیم تا بهترین و کامل ترین ذکر که خداوند متعال بصورت یومیه برای هر انسان مسلمان به عنوان فریضه قرار داده است مورد توجه عمیق تر قرار گیرد.

وی افزود: مسئولان در ادارات و سازمان ها می توانند زمینه های لازم برای اقامه نماز را برای همکاران خود فراهم سازند و خود نیز به عنوان الگو در صف انجام این فریضه واجب قرار گیرند.

امام جمعه شهرستان جلفا با تأکید بر اینکه فرهنگ اقامه نماز باید در جامعه ترویج و نهادینه شود، گفت: نماز خواندن انسان را به خدا نزدیک می کند و جامعه را به سوی خیر و سعادتمندی سوق می دهد.

حجت الاسلام انتظاری ابراز امیدواری کرد با آشنا کردن خانواده با مسائل دین و مبانی بتوانیم نقشه های شومی که دشمنان برای جوانان، نوجوانان و خانواده های ما کشید ‎‌اند را از بین ببریم.

فرماندار شهرستان جلفا نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته در ترویج و اشاعه فرهنگ نماز در سطح شهرستان، گفت: مسئولان در کنار مسئولیت پیشرفت و رشد شهر و استان باید در ترویج فرهنگ نماز نیز اهتمام لازم را داشته باشند.

زاهد محمودی تلاش در عرصه اقامه و احیای نماز را از اهم امور برشمرد و گفت: یکی از موضوعات محوری در جامعه کنونی هدایت فرزندان به اقامه نماز است.

وی افزود: ترویج نماز در خانواده باید با ابزار تشویق بوده و فواید و نتایج نماز باید در خانواده تبیین شود و توسل به خشونت در این راستا پسندیده نیست.

اسدالله ضیایی، دبیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست وضعیت نمازخانه های منطقه آزاد ارس مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به نقش هماهنگی و سیاست گذاری این ستاد، همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی خوب است و در اکثر ادارات و کارخانه ها و ۷۴ مدرسه تبریز نماز جماعت برگزار می شود.