این صفحه را چاپ کن!
نرخ سود بانکی سال آینده باید ۱۷ درصد باشد

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ سود بانکی با توجه به پیش بینی نرخ تورم 14 تا 15 درصدی، باید حدود 17 درصد باشد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از هموطن آنلاین، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ سود بانکی با توجه به پیش بینی نرخ تورم ۱۴ تا ۱۵ درصدی، باید حدود ۱۷ درصد باشد.

محمد حسن نژاد افزود: در حال حاضر شاهد این هستیم که تناسبی بین نرخ تورم و نرخ سود بانکی وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته این امر هر ساله رعایت نمی شود، به عنوان مثال در دولت گذشته زمانی که نرخ تورم ۴۰ درصد بود، نرخ سود بانکی حدود ۲۰ درصد بود و همچنین امر معضلات زیادی را در عرصه تولید به وجود آورد.

نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر نیز نرخ تورم حدود ۱۶ درصد است اما نرخ سود بانکی بیش از ۲۲ درصد است و اکنون نیز شاهد این هستیم که تناسبی بین نرخ سود بانکی و نرخ تورم وجود ندارد.

لزوم رعایت تناسب بین نرخ سود بانکی و نرخ تورم

حسن نژاد گفت: به هر حال طبق ادبیات و قوانین اقتصاد باید بین نرخ تورم و نرخ سود بانکی تناسب وجود داشته باشد و انتظار ما از دولت این است که تناسب منطقی بین نرخ سود بانکی و نرخ تورم رعایت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر این امر از سوی دولت رعایت نشود، یکی از تبعات آن این است که نقدینگی جامعه به جای تولید به سمت بانک ها می رود یا بخشی دیگری از نقدینگی نیز در حوزه واسطه گری و دلالی سوق پیدا می کند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :