این صفحه را چاپ کن!
شهید محمد فرجی

شهید محمد فرجی در تاریخ 1365/11/25 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

شهید محمد فرجی

به گزارش موج ارس جلفا، دانش آموز شهید محمد فرجی فرزند حبیب در سال ۱۳۴۸ در یک خانواده متدین و فقیر در روستای مرازاد از توابع شهرستان مرزی جلفا پا به عرصه گیتی گذاشت.

هنوز کودکی بیش نبود که پدرش به رحمت ایزدی پیوست و از مشاهده رشادت ها و شجاعت های فرزند رشیدش محروم گشت و محمد و شش برادر و خواهرش نیز از محبت ها و نوازش های گرم پدری مهربان محروم ماندند.

او در کلاس سوم راهنمایی، درس و مدرسه را ترک نمود و راهی جبهه شد و در عملیات کربلای ۵ (منطقه شلمچه) در تاریــخ ۱۳۶۵/۱۱/۲۵ به درجه‏ رفیع شهادت نائل گشت و پیکر مطهرش در زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

روح بلندش متعالی و راه مقدسش پر رهرو باد

 

شهید از زبان مادر مکرمه اش:

بعد از مرگ شوهرم مسئولیت اداره خانه و هفت فرزندم بر دوش من افتاد.

محمد به عنوان پسر بزرگ خانواده احساس مسئولیت بیشتری می کرد و از صبح زود تا شب کار می کرد تا بتوانیم خانواده را اداره کنیم. او یک لحظه بیکار نمی ماند.

در کنار تحصیل، بیشتر مشغول کار کشاورزی بود و در مغازه نیز کار می کرد. به فرایض دینی مخصوصاً نماز و روزه بسیار اهمیت می داد.

در کلاس سوم راهنمایی مشغول تحصیل بود که احساس کردم نسبت به درس بی علاقه شده است. روزی کتاب هایش را برداشت و بیرون رفت، خبر آوردند که به جبهه اعزام می شود، گفتم برای برگرداندن او دنبالش نخواهم رفت. اگر شهید شود، در راه خدا رفته و اگر هم برگردد باز لطف خداست.

حدود یک ماه از اعزامش گذشته بود که پسر دیگرم به من گفت: می گویند برادرم محمد زخمی شده است.

پس از تحقیق و تفحص باخبر شدیم که در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده است. ساعت ۵ بعد از ظهر از هادیشهر به سمت تهران حرکت کردیم وقتی که به بیمارستان مراجعه کردیم مسئولین بیمارستان گفتند محمد را به یکی از بیمارستان های تبریز انتقال دادیم. بعداً فهمیدیم که همان ساعت که به طرف تهران حرکت کرده بودیم محمد شهید شده بود.

من دو رأس گوسفند خریدم تا در جلوی جنازه اش قربانی کنم و خودم در تشییع جنازه اش شرکت کردم ولی هرگز گریه نکردم یکی از اهالی محل با تعجب به من گفت: آیا فرزند شما شهید شده و شما خوشحال هستید؟! گفتم: چرا خوشحال نباشم در صورتی که می دانم فرزندم در راه خدا رفته است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :