این صفحه را چاپ کن!
تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی فراهم شده است

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا گفت: تدابیر و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی و پیشگیری از حوادث احتمالی در مسیرهای منتهی به شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس اتخاذ شده است.

به گزارش موج ارس جلفا، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا گفت: تدابیر و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی و پیشگیری از حوادث احتمالی در مسیرهای منتهی به شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس که در ایام عید نوروز با ترافیک سنگین همراه است، اتخاذ شده است.

امان اله غلامی به منظور ارائه خدمات امداد و نجات، کمک های اولیه و ارائه خدمات اجتماعی جهت تسکین آلام آسیب دیدگان پست های ثابت و سیار در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی در جاده های پرتردد و مبادی ورودی شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس به منظور اجرای سریع عملیات های نجات و امدادرسانی در حوادث جاده ای و سایر حوادث احتمالی همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین به استقرار درآمده اند.

وی با بیان اینکه ۴ پایگاه امداد و نجات در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس راه اندازی شده است، افزود: در اجرای این طرح ۲۲۰ نفر عوامل امدادی و نجاتگر که آموزش های تخصصی امداد و نجات را فرا گرفته اند، شرکت می کنند.

غلامی اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را از جمله دیگر طرح های قابل اجرا در نوروز عنوان کرد و گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که با هدف معرفی اهداف و فعالیت‌های سازمان، اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی با رویکرد پیشگیری از حوادث جاده ای، ارائه خدمات امدادی – بهداشتی، ارائه خدمات بشردوستانه – عام المنفعه، ارائه خدمات گردشگری – سیاحتی است از ۲۷ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این طرح ۱۴۰ نفر از جمعیت جوانان هلال احمر شهرستان جلفا در ۳ پست شامل پلیس راه جلفا – مرند، ورودی شهر جلفا و کمپ خواجه نظر فعال می شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا اظهار داشت: شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس با توجه به موقعیت طبیعی و جاذبه های بی نظیر خدادادی همه ساله در فصول مختلف بویژه در ایام تعطیلات پایان سال و نوروز میزبان میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است که ارائه خدمات مورد نیاز آنان رسالت خطیر همه دستگاه های اجرایی است و جمعیت هلال احمر نیز بر حسب مأموریت ذاتی خویش و به عنوان یکی از اعضای مهم ستاد تسهیلات سفر با تمام ظرفیت اجرایی و عملیاتی در این عرصه حضور دارد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :