- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی فراهم شده است

به گزارش موج ارس جلفا، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا گفت: تدابیر و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی و پیشگیری از حوادث احتمالی در مسیرهای منتهی به شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس که در ایام عید نوروز با ترافیک سنگین همراه است، اتخاذ شده است.

امان اله غلامی به منظور ارائه خدمات امداد و نجات، کمک های اولیه و ارائه خدمات اجتماعی جهت تسکین آلام آسیب دیدگان پست های ثابت و سیار در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی در جاده های پرتردد و مبادی ورودی شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس به منظور اجرای سریع عملیات های نجات و امدادرسانی در حوادث جاده ای و سایر حوادث احتمالی همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین به استقرار درآمده اند.

وی با بیان اینکه ۴ پایگاه امداد و نجات در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس راه اندازی شده است، افزود: در اجرای این طرح ۲۲۰ نفر عوامل امدادی و نجاتگر که آموزش های تخصصی امداد و نجات را فرا گرفته اند، شرکت می کنند.

غلامی اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را از جمله دیگر طرح های قابل اجرا در نوروز عنوان کرد و گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که با هدف معرفی اهداف و فعالیت‌های سازمان، اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی با رویکرد پیشگیری از حوادث جاده ای، ارائه خدمات امدادی – بهداشتی، ارائه خدمات بشردوستانه – عام المنفعه، ارائه خدمات گردشگری – سیاحتی است از ۲۷ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این طرح ۱۴۰ نفر از جمعیت جوانان هلال احمر شهرستان جلفا در ۳ پست شامل پلیس راه جلفا – مرند، ورودی شهر جلفا و کمپ خواجه نظر فعال می شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا اظهار داشت: شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس با توجه به موقعیت طبیعی و جاذبه های بی نظیر خدادادی همه ساله در فصول مختلف بویژه در ایام تعطیلات پایان سال و نوروز میزبان میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است که ارائه خدمات مورد نیاز آنان رسالت خطیر همه دستگاه های اجرایی است و جمعیت هلال احمر نیز بر حسب مأموریت ذاتی خویش و به عنوان یکی از اعضای مهم ستاد تسهیلات سفر با تمام ظرفیت اجرایی و عملیاتی در این عرصه حضور دارد.