این صفحه را چاپ کن!
سوگواره یاس نبوی در امامزاده سید محمدآقا (ع) نوجه مهر برگزار شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تجمع بزرگ سوگواره یاس نبوی در امامزاده سید محمدآقا (ع) نوجه مهر برگزار شد.

به گزارش موج ارس جلفا، امسال نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) تجمع بزرگ سوگواره یاس نبوی با هدف تبیین فضائل و سیره حضرت زهرا (س) و ترویج سبک زندگی فاطمی در امامزاده سید محمدآقا (ع) نوجه مهر برگزار گردید.

این سوگواره که از صبح امروز با حضور خیل مشتاقان ائمه اطهار (ع)، عزاداران، زائران و مسافران نوروزی شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس در این بقعه متبرکه برگزار شد، عزاداران فاطمی در قالب دسته های سینه زنی، زنجیر زنی و نوحه خوانی به عزاداری و سوگ شهادت حضرت زهرا (س) پرداخته و بار دیگر عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت (ع) به جهانیان نشان دادند.

در این سوگواره حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه شهرستان اهر به مقتل خوانی، روضه خوانی و ایراد سخنرانی پیرامون منش و شخصیت حضرت زهرا (س) پرداخت.

مدیحه و نوحه سرایی شعرا و ذاکران اهل بیت (ع) در رسای بانوی دو عالم، سخنرانی و برگزاری سلسله مباحث نمایشگاهی در زمینه سیره و زندگانی حضرت زهرا (س) از دیگر بخش های این سوگواره بود.

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، قرائت زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها و شبیه خوانی مصیبت و شهادت حضرت زهرا (س) نیز از جمله برنامه های طرح سوگواره یاس نبوی امسال بود.

امامزاده سید محمد سلام الله علیه معروف به “سید محمدآقا” که او را به نوادگان امام موسی کاظم (ع) نسبت می دهند، در روستای نوجه مهر بخش سیه رود شهرستان جلفا واقع شده و از امامزاده های شاخص استان آذربایجان شرقی است که سالانه پذیرای بیش از دو میلیون زائر و گردشگر از اقصی نقاط کشور می باشد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :