- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

ورود حدود یک میلیون نفر گردشگر به منطقه آزاد ارس/ رشد ۱۸ درصدی سفرهای نوروزی به ارس

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مختار خوش پیمان با اعلام این خبر افزود: بر اساس آمار گزارش شده از سوی کمیته آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد ارس این تعداد گردشگر از ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۳ الی ۵ فروردین سالجاری به ارس سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس دارای چهار منطقه منفصل و ۹ گیت ورودی در محدوده های جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بگلو می باشد، اظهار داشت: عملیات آمارگیری از مسافران نوروزی به این منطقه در گیت های ورودی انجام می گیرد.

وی به ارتقاء سطح ارایه خدمات گردشگری، راه اندازی مجتمع های تجاری مختلف با ارایه کالاهای باکیفیت و رستوران ها و مراکز تفریحی و اقامتی جدید اشاره کرد و گفت: میزان ورود گردشگران به منطقه آزاد ارس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است.

خوش پیمان ابراز داشت: طی مدت یاد شده ۱۹۹ هزار دستگاه انواع خودرو از گیت های ورودی منطقه آزاد ارس وارد این منطقه شده اند.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد ارس از فراهم شدن پارکینگ های مختلف در مراکز پرتردد محدوده های این منطقه خبر داد و گفت: نمایشگاه های مختلف عرضه صنایع دستی و توانمندی های منطقه آزاد ارس در زمینه های مختلف تولیدی و کشاورزی برپا شده است.

وی با اشاره به وجود آب و هوای بهاری در محدوده های جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بگلو و جاذبه های بی نظیر گردشگری در مناطق و محدوده های منطقه آزاد ارس، افزود: موج دوم سفرهای نوروزی به منطقه آزاد ارس از چهارم فروردین ماه سالجاری آغاز شده است.

شایان ذکر است ستاد هماهنگی خدامت سفر منطقه آزاد ارس در نوروز ۱۳۹۴ برنامه های فرهنگی، هنری ورزشی، گردشگری و نمایشگاهی مختلفی از جمله بالن سواری، پرواز های تفریحی با هواپیماهای سبک، والیبال ساحلی، تیراندازی با کمان، کارتینگ، پینت بال، تور ارس گردی، جنگ شادی، نمایشگاه صنایع دستی ارس، تئاتر خیابانی، پرواز با پاراموتور، اسکیت سواری، ماهیگیری و برنامه های متعدد دیگر را تا ۱۵ فروردین ماه سالجاری برگزار می کند.