این صفحه را چاپ کن!
۸۰۰ هزار نفر تاکنون از امامزادگان شهرستان جلفا بازدید کردند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 800 هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی از امامزادگان این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش موج ارس جلفا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موج اس جلفا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی از امامزادگان این شهرستان بازدید کردند.

حجت الاسلام رضا جعفری بیان کرد: تقارن نوروز با ایام فاطمیه بسیاری از مسافران را به سمت اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سوق داده است تا جایی که امامزاده سید محمدآقا (ع) نوجه مهر تاکنون نسبت به سیار مناطق گردشگری بیشترین میزان مسافران نوروزی را داشته است.

وی با بیان اینکه آستان متبرکه امامزاده سید محمدآقا (ع) به عنوان یکی از امامزادگان شاخص شهرستان و استان همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران و مسافران نوروزی است، خاطرنشان کرد: آستان مقدس امامزادگان سید محمد (ع) نوجه مهر با ۲۵۴ زائرسرا، سید شعیب (ع) دوزال با ۲۴ زائرسرا، سید اسماعیل (ع) زاویه با چهار زائرسرا و بابایعقوب با شش زائرسرا پذیرای مهمانان و مسافران نوروزی هستند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه مهمانان و مسافران نوروزی در تعطیلات نیمه دوم بیشتر به شهرستان جلفا سفر می کنند، گفت: تاکنون ۱۴ هزار نفر در امامزادگان این شهرستان اسکان یافته اند.

وی افزود: تاکنون به منظور معرفی امامزادگان شهرستان جلفا به مسافران و مهمانان نوروزی بیش از ۱۰ هزار بروشور و ۱۵ هزار دفترچه راهنما به همت سازمان منطقه آزاد ارس تهیه و توزیع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا با بیان اینکه تعطیلات نوروز که بالاترین حجم مسافران و گردشگران به شهرستان جلفا وارد می شوند بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ وقف و معرفی امامزادگان این شهرستان است، گفت: ۱۸ عدد بنر اطلاع رسانی در سطح شهرستان جلفا در این خصوص نصب شده است.

حجت الاسلام جعفری برگزاری مراسم تحویل سال نو و پخش پیام رهبر معظم انقلاب، برپایی خیمه های معرفت، اجرای گفتمان های دینی با محوریت سبک زندگی فاطمی، غرفه حجاب و عفاف، مشاوره خانواده، اقامه نماز جماعت، برگزاری مسابقات فرهنگی، ایستگاه نماز و قرآن، قرائت ادعیه، ایستگاه های صلواتی، اسکان موقت زائران و ارائه خدمات رفاهی را از جمله برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا در قالب طرح آرامش بهاری و یاس نبوی در این شهرستان دانست.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :