این صفحه را چاپ کن!
نمایشگاه خودروهای وارداتی؛ جاذبه ای جدید برای گردشگران منطقه آزاد ارس

نمایشگاه های خودروهای وارداتی در منطقه آزاد ارس به جاذبه ای جدید برای مسافران و گردشگران نوروزی تبدیل شده اند.

به گزارش موج ارس جلفا، خرید خودرو به عنوان یکی از اولویت های زندگی مردم بخصوص در جوامعی که با توسعه شهرنشینی مواجه هستند محسوب می شود و آنها همواره به دنبال مدل های جدید و پیشرفته تر خودرو در بازار هستند.

در این میان نمایشگاه های خودرو در منطقه آزاد ارس که به عرضه خودروهای وارداتی شرکت های بزرگ و مطرح خودروسازی با قیمت تمام شده بسیار پایین تر از  سرزمین اصلی می پردازند به جاذبه ای جدید برای مسافران و گردشگران نوروزی تبدیل شده اند.

با وجود بحران های اقتصادی در سراسر دنیا و گریبانگیر شدن کارخانه های بزرگ خودروسازی با این بحران هنوز هم صنعت خودرو یکی از مهمترین و پردرآمدترین صنایع کشورهای صاحب نام در این زمینه به شمار می آید به طوری که شاهد این هستیم که روز به روز بر تعداد خودروهای مدل بالا و لوکس ارس پلاک که در جاده ها و برخی شهرهای استان تردد می کنند، افزوده می شود.

هم اکنون بر اساس مصوبه هیئت دولت، محدوده تردد این خودروها در محدوده منطقه آزاد ارس تا مرکز استان می باشد.

در گذشته بحث هایی در خصوص افزایش محدوده‌ تردد این خوردوها و واردات خودرو با قیمت مناسب که اقشار کم درآمد نیز قدرت خرید آن را داشته باشند، مطرح بود که تا به امروز در این خصوص تصمیمی گرفته نشده است.

منطقه آزاد ارس بر اساس مصوبه هیئت دولت در شمالغرب ایران و در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان و آذربایجان و در محدوده ای با ۵۱ هزار هکتار مساحت دارای یک محدوده متصل در شهرستان جلفا و دو محدوده منفصل در کلیبر و خداآفرین استقرار یافته است.

این منطقه به پشتوانه مناطق ارزشمند اکولوژیکی حفاظت شده، اقلیم مناسب، منابع غنی آب، ذخیره گاه های بین المللی جنگلی، محیط زیست مطلوب و قابلیت های توسعه گردشگری در زمینه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و ورزشی به یک منطقه بین الملل گردشگری، تفریحی، سلامتی و درمانی تبدیل شده است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :