این صفحه را چاپ کن!
بازدید از بازارهای رنگارنگ منطقه آزاد ارس سرگرمی گردشگران نوروزی

یكی از تفريحات و سرگرمی های مسافران و گردشگران منطقه آزاد ارس ديدار از مراکز تجاری و بازارهای رنگارنگ اين منطقه است.

به گزارش موج ارس جلفا، منطقه آزاد ارس که با فعالیت های مختلف اقتصادی و گردشگری توانسته رضایت خاطر گردشگران را بیش از پیش جلب نماید و سالانه میلیون ها نفر از داخل و خارج این منطقه زیبا را مقصد گردشگری خود قرار دهند در روزگاران قدیم نیز به عنوان یک منطقه تجاری بوده است.

این منطقه آزاد با امکانات فراوانی که دارد و همچنین طبیعت زیبا، ساحل های مرجانی و مراکز تجاری و بازارهای مختلف همه از دلایلی هستند که می توان برای جایگزینی این منطقه به جای سفر به خارج کشور آورد.

یکی از تفریحات و سرگرمی های مسافران و گردشگران نوروزی منطقه آزاد ارس دیدار از مراکز تجاری و بازارهای رنگارنگ این منطقه است.

بازارهای منطقه آزاد ارس علاوه بر جاذبه خرید کالاهای مناسب با مارک های معتبر بین المللی و با قیمت های بسیار عالی برای گردشگران و مسافرانی که با هدف تأمین کالاهای مورد نیاز و سوغاتی به این مراکز مراجعه می کنند جذابیت های دیگری نظیر کافی شاپ ها و فروشگاه های رنگارنگ در محیطی دلپذیر نیز دارد.

قانون کالای همراه مسافر که با هدف رونق اقتصادی و گردشگری و در راستای ارائه کالا با هزینه کم و بدون تردد به خارج از کشور در این منطقه اجرایی شده است، مسافران و گردشگران می توانند برابر مقررات با دریافت کارت سبز کالای همراه مسافر نسبت به خروج کالای خریداری شده تا ۸۰ دلار از این منطقه اقدام کنند.

در راستای سهولت دریافت این کارت مسافران می توانند با مراجعه به گیت های اصلی منطقه آزاد ارس و یا گمرک این منطقه و ارائه کارت ملی و شناسنامه نسبت به دریافت کارت سبز اقدام کنند.

منطقه آزاد ارس بر اساس مصوبه هیئت دولت در شمالغرب ایران و در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان و آذربایجان و در محدوده ای با ۵۱ هزار هکتار مساحت دارای یک محدوده متصل در شهرستان جلفا و دو محدوده منفصل در کلیبر و خداآفرین استقرار یافته است.

این منطقه به پشتوانه مناطق ارزشمند اکولوژیکی حفاظت شده، اقلیم مناسب، منابع غنی آب، ذخیره گاه های بین المللی جنگلی، محیط زیست مطلوب و قابلیت های توسعه گردشگری در زمینه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و ورزشی به یک منطقه بین الملل گردشگری، تفریحی، سلامتی و درمانی تبدیل شده است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :