- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

مسئولان شهرستان جلفا بهترین خدمات را به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه نمودند

به گزارش موج ارس جلفا [1]، فرماندار شهرستان جلفا در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا با بیان اینکه میزان ورود گردشگران طی ایام نوروز به شهرستان جلفا در مقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است، گفت: در تعطیلات نوروز امسال بیش از چهار میلیون نفر از دو مسیر ریلی و زمینی وارد شهرستان جلفا شدند.

زاهد محمودی افزود: از این تعداد بیش از ۱۰۰ هزار نفر در هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، منازل استیجاری، کمپ های موقت، مدارس، مهمانسرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و چادرهای مسافرتی در پارک ها اقامت داشتند.

وی اظهار کرد: در ایام نوروز حدود ۵۳ هزار نفر در زائرسراهای آستان مقدس امامزاده سید محمدآقا (ع) نوجه مهر اقامت داشته و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر از این مکان مقدس بازدید کرده اند که رتبه اول در بین اماکن مذهبی استان را دارا می باشد.

محمودی ادامه داد: کلیسای سنت استپانوس نیز با ۵۲ هزار و ۸۵۱ نفر بازدیدکننده در تعطیلات نوروز امسال، صدرنشین آثار و اماکن تاریخی و گردشگری پربازدید این استان بوده است.

وی با بیان اینکه پایانه های مرزی جلفا و نوردوز دومین مرزهای پرتردد کشور هستند و اهمیت فراوانی برای کشور دارند، گفت: در ایام تعطیلات نوروز نزدیک به ۴۲ هزار مسافر از مرز جلفا تردد کرده اند که ۸ هزار مسافر ایرانی و ۳۴ هزار مسافر خارجی بودند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

زاهد محمودی ادامه داد: در این ایام از مرز نوردوز نیز بیش از ۲۴ هزار مسافر تردد کرده اند که نسبت به نوروز سال ۱۳۹۳ به میزان ۳۶ درصد افزایش داشته است.

فرماندار جلفا با بیان اینکه پایانه‌ مرزی نوردوز در شهرستان جلفا از کلیدی ترین مرزهای کشور محسوب می شود، گفت: خدمات گردشگری در این پایانه‌ مرزی ۷۰ درصد رشد داشته است.

محمودی افزود: افزایش تعداد گیت های ورود و خروج، ایجاد شعبه بانک ملی با قابلیت ارائه تسهیلات ارزی و ریالی و امکان پرداخت عوارض خروج از کشور در شهرهای مبدأ از جمله موارد مهم این خدمات است.

وی با بیان اینکه اغلب مسافران از وضعیت امکانات و خدمات ابراز رضایت کرده اند، ادامه داد: خدمات دهی به جمعیت میلیونی اگر چه سخت و دشوار بود اما مسئولان این شهرستان و منطقه آزاد ارس تمام توان خود را برای رفاه و آسایش و امنیت هموطنان بکار بردند و در نظرسنجی های بعمل آمده، آنان رضایتمندی خود را در این زمینه ابراز داشتند.

محمودی افزود: در آمار تصادفات و مرگ و میر نیز در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه شاهد کاهش چشمگیری در جاده های شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان جلفا با اشاره به فعالیت های ستاد تسهیلات نوروزی در این شهرستان گفت: مجموعه ستاد نوروزی در شهرستان جلفا از چندین روز قبل از لحظه تحویل سال فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرد.

زاهد محمودی بیان کرد: در این راستا و با عنایت به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالا و خدمات بویژه کالاهای پر مصرف و اولویت دار در این ایام و ایام تعطیلات نوروزی و با هدف تعدیل عرضه و تقاضا و تنظیم بازار و تأمین مایحتاج عمومی مردم و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت ها، ۱۰۰ تن میوه شب عید و ۳۰ تن مرغ منجمد در این شهرستان جذب و توزیع شد.

وی افزود: روند مناسب و برنامه ریزی شده توزیع میوه شب عید در شهرستان توانست تأثیر قابل قبولی بر تعدیل و تثبیت قیمت میوه در آستانه سال نو در این شهرستان داشته باشد.

محمودی با بیان اینکه مهمترین دغدغه مردم شهرستان و مسافران تهیه نان از نانوایی ها در ایام تعطیل نوروز در سال های گذشته بوده است، گفت: امسال با هماهنگی کارگروه آرد و نان تمهیدات لازم برای فعالیت منظم نانوایی ها اندیشیده شد تا مشکل خاصی برای تهیه نان برای شهروندان و مسافران نوروزی پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام، دو متخصص طب اورژانس در بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات درمانی بودند.

محمودی افزود: یک باب داروخانه در هادیشهر و یک باب نیز در جلفا به صورت ۲۴ ساعته در ایام تعطیلات نوروز فعال و آماده خدمت به مردم بودند.

فرماندار جلفا با بیان اینکه زیباسازی شهر جذابیت خاص و خاطرات خوشی برای مسافران و مهمانان نوروزی ایجاد می کند، تصریح کرد: به همین منظور ستاد هماهنگی خدمات سفر قبل از ایام نوروز اقداماتی جهت زیباسازی فضای شهر و همچنین ایجاد اسکان برای پذیرایی از مسافران نوروزی را در دستور کار قرار دادند.