- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

تعامل و همراهی شوراهای اسلامی با دولت ستودنی است

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از ایرنا، زاهد محمودی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای هادیشهر، جلفا و سیه رود اظهار کرد: تلاش برای پیشبرد اهداف و سیاست های دولت در شهرها توسط شوراهای اسلامی و شهرداران قابل تقدیر است.

وی این امر را ناشی از اعتماد متقابل دولت و شوراها دانست و گفت: اعتماد دو سویه دولت و شوراهای اسلامی تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و توسعه و آبادانی شهرها را به دنبال داشته است.

فرماندار جلفا از شوراهای اسلامی به عنوان حلقه اتصال و پل ارتباطی دولت و ملت یاد کرد و افزود: شوراهای اسلامی با پشتوانه مردمی و حمایت های ویژه دولت می توانند در برنامه ریزی های کلان کشور نقش آفرینی کنند.

محمودی با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ از سوی رهبری به عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی خاطر نشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران با جذب سرمایه گذاری در جهت توسعه پایدار و ایجاد و رفاه و آسایش شهروندان تلاش و دولت را در نیل به اهداف خود یاری کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تقدیر از تلاش شوراهای اسلامی و شهرداران در رفع مشکلات شهری، گفت: روحیه خدمت رسانی با لحاظ عدالت اجتماعی در بین شوراها نهادینه شده است.

مرتضی علیخانی با تاثیرگذار دانستن مصوبات شوراهای اسلامی در توسعه شهرها افزود: تصمیمات این شوراها بر اساس نیازهای واقعی مردم با رویکرد توسعه متوازن و یکنواخت نقاط شهری کارساز بوده است.

وی اظهارکرد: اعتبارات شهرداری ها جوابگوی نیازهای شهری نیست و شوراها و شهرداران باید با برنامه ریزی و انسجام کاری و وحدت رویه در جذب سرمایه گذاری های خصوصی در حل مشکلات و توسعه شهرها قدم بردارند.

علیخانی به شوراها و شهرداران توصیه کرد با تدوین برنامه و چشم اندازهای بلند مدت و حرکت بر مدار برنامه ریزی از امکانات و ظرفیت های شهری برای ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه گذاری استفاده کنند.

در این نشست روسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای هادیشهر، جلفا و سیه رود به بیان مسایل و مشکلات حوزه کاری پرداخته و گزارشی از عملکرد سال گذشته ارایه کردند.