- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

شهید تورج احمدی

شهید تورج احمدی [1]

به گزارش موج ارس جلفا [2]، شهید تورج احمدی فرزند زین العابدین در سال ۱۳۴۷ در یک خانواده ی مذهبی در  روستای زال از توابع شهرستان مرند چشم به جهان گشود.

مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را تا سوم دبیرستان در جلفا با موفقیت کامل سپری نمود.

وی که نوجوانی به تمام معنی حزب اللهی بود از اعضای فعال پایگاه مقاومت و نیز انجمن اسلامی مدرسه بود و در تمام صحنه های انقلاب با شور و اشتیاق فراوان حضور می یافت و نمازش را همیشه در مسجد و با جماعت اقامه می کرد.

در حین تحصیل در کلاس سوم دبیرستان با اصرار فراوان رضایت خانواده را کسب نموده و در تاریخ ۶۴/۱۰/۰۳ راهی جبهه جنوب شد و در تاریخ ۶۴/۱۱/۲۴ در عملیات والفجر ۸ (بنابه گفته یکی از همسنگرانش که مدت های زیادی در جبهه حضور داشته) در حال راز و نیاز با پروردگار متعال به سوی معبود و معشوق خویش عروج کرد و پیکر مطهرش در روستای زال به خاک سپرده شد.

 

روح بلندش متعالی و راه مقدسش پر رهرو باد

 

شهید از زبان پدر برزگوارش:

او چندین بار با اصرار از من خواسته بود که اجازه ‏ی رفتن به جبهه را به او بدهم ولی موافقت نمی کردم.

بعد از شهادت پسر خاله اش اصرارش را مضاعف کرد و در نهایت از طریق یک نامه با من درددل نموده و مرا به قران و ائمه ی اطهار (ع) سوگند داده بود که موافقت نمایم؛ و ما هم دیگر مانع نشدیم من بعد از شهادتش از بسیاری از فعالیت های مذهبی و سیاسی او اطلاع پیدا کردم یقین داشتم که او شهید شده چون چند شب قبل از تشییع جنازه اش در خواب دیدم که او از در خانه وارد و از پنجره خارج شد بعداً فهمیدم که خوابم درست بوده است.

 

شهید از زبان مادر مکرمه اش:

او نوجوان بسیار پاک و وارسته ای بود همیشه نمازش را در مسجد می‏ خواند هنگام اعزام قیافه اش نور باران بود و چند روز قبل از تشییع جنازه اش هم خوابی دیدم که برایم مسلم شده بود که شهید شده به طوری که در جواب تلفن دوستان که از حال تورج جویا می شدند می گفتم او شهید شده است.

 

پیام خانواده معظم شهید:

به شهادت عزیزمان افتخار نموده و خدا را شاکریم و امیدواریم که بتوانیم به وصیت های شهدا و امام (ره) که همان اطاعت و حمایت از ولایت مطلقه ی فقیه و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی است عمل نمائیم.