- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

منطقه آزاد ارس در آستانه جهش اقتصادی است

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مطنقه آزاد ارس، محسن عرب باغی در این نشست گفت: منطقه آزاد ارس به دلیل وجود ظرفیت های بالقوه در عرصه های مختلف و مزیت های سرمایه گذاری باارزش، به منطقه ای مطمئن برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

عرب باغی مناطق آزاد را مزیتی برای رونق اقتصاد ملی عنوان کرد و افزود: تبدیل سرمایه های راکد به فعالیت های اقتصادی با درآمد پایدار و رونق صادرات غیرنفتی از مهمترین مزیت های مناطق آزاد است.

وی در ادامه با بیان اینکه منطقه آزاد ارس در بین مناطق آزاد هفت گانه موفق عمل کرده است، افزود: هم اکنون ۱۶ شرکت خارجی از برندهای مطرح دنیا در منطقه آزاد ارس فعالیت می کنند و برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای فعالیت شرکت های نامدار دنیا در ارس می باشد.

وی همچنین جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، توسعه بازارهای ملی و فراملی، توسعه صادرات و کاهش واردات را از مهمترین برنامه ها و اهداف منطقه آزاد ارس عنوان کرد.

شایان ذکر است استاندار گلستان و معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی در راس هیئتی متشکل از مدیران دو استان از نقاط مختلف منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

بازدید از سایت های صنعتی و کارخانه ها، مراکز صنعتی، پروژه های عمرانی و صنعتی، کشاورزی، گردشگری و زیربنایی منطقه آزاد ارس از جمله برنامه های سفر دو روزه مسؤلان استان های گلستان و معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی می باشد.