- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

مراسم معنوی اعتکاف در ۵ مسجد شهرستان جلفا برگزار می شود

به گزارش موج ارس جلفا [1]، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا درباره اهمیت اعتکاف بیان داشت: در زندگی امروز بشر جای اینگونه مباحث خالی است و انسان بایستی بخشی از زمان خود را به ارتباط با خداوند اختصاص بدهد.

حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم سید محمدی با اشاره به این که اعتکاف زمینه توبه و بازگشت است، گفت: اعتکاف، بازگشت از خود مداری به خداگرایی و خدابینی است، اعتکاف فرصت ‏بسیار مناسبى است تا انسانى که در پیچ و خم‏هاى زندگی مادى غرق شده و توفیق نزدیک شدن به خدا را ندارد، خود را بازیابد، از غرقاب روزمرگی نجات یابد و به قصد بهره بردن از ارزش‏هاى معنوى، خود را در اختیار پروردگار بگذارد و تقاضا کند که او را در راه راست ثابت نگهدارد و به دریایی بیکران رحمت الهی متصل شود.

وی با بیان ضرورت فضاسازی مناسب مساجد برای اعتکاف خاطرنشان کرد: ایجاد فضای دلنشین و زیباسازی مساجد و مکان های مقدسی که مراسم اعتکاف در آن برگزار می گردد زمینه های جذب جوانان را فراهم می کند.

حجت السلام سید محمدی با بیان اینکه امسال پنج مسجد شهری و روستایی شهرستان جلفا میزبان معتکفین هستند، بیان کرد: مصلی وحدت هادیشهر ویژه برادران، مسجد جامع جلفا و مسجد جامع هادیشهر ویژه خواهران و مسجد جامع سیه رود و مسجد جامع روستای مرازاد به صورت مشترک برای معتکفین آماده شده است و پذیرای آنها خواهند بود.

وی افزود: امسال مسجد جامع امیرالمؤمنین هادیشهر به دلیل بازسازی و نوسازی امکان میزبانی از معتکفین را ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا سخنرانی توسط روحانیون مبلغ، اجرای برنامه های قرآنی، برگزاری گفتمان های دینی، برپایی حلقه های صالحین، تلاوت روزانه سوره یس بعد از نماز صبح و بین نماز ظهر و عصر، انجام اعمال مربوط به ام داود، مراسم شب میلاد حضرت علی (ع)، مراسم شب شهادت حضرت زینب (س) و … را از جمله برنامه های پیش بینی شده از سوی نهاد تبلیغات اسلامی با همکاری حوزه علمیه شهرستان، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، دفتر امام جمعه شهرستان و هیئت امنای مساجد به منظور غنابخشی به مراسم اعتکاف امسال ذکر کرد.

وی بیان کرد: تاکنون ۵۰۰ نفر در فریضه عبادی اعتکاف ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

حجت السلام سید محمدی خاطرنشان کرد: مراسم معنوی اعتکاف که در روزهای ۱۳ تا ۱۵ رجب برگزار می شود امسال با روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه مصادف شده است.

وی افزود: لازم است معتکفین قبل از اذان صبح روز شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در مساجد مشخص شده حضور یابند.