- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در هادیشهر برگزار شد

به گزارش موج ارس جلفا [1]، به مناسبت روز شوراها، روز کارگر و روز معلم همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی صبح امروز شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور پر شور و گسترده خانواده های هادیشهری برگزار شد.

این همایش که با همت شورای اسلامی و شهرداری هادیشهر، اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش شهرستان جلفا به منظور ترویج تندرستی و اشاعه فرهنگ سلامت در جامعه و توجه به مقوله ورزش در خانواده ها ترتیب یافته بود، هزاران نفر از مردم هادیشهر با همراهی مسئولان ارشد اجرایی شهرستان جلفا مسیر ۵ کیلومتری میدان شهرداری تا پارک شهر را در هوای مطبوع بهاری پیاده روی کردند.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش اظهار کرد: حضور خانوادگی در همایش پیاده روی از رشد روز افزون ورزش های همگانی در جامعه حکایت دارد و این امر زمینه شور و نشاط در جامعه را فراهم می کند.

محمد حسن نژاد افزود: تلاش برای برگزاری هر چه باشکوه تر این برنامه ها وظیفه ملی و همگانی است.

فرماندار شهرستان جلفا در این همایش ضمن گرامیداشت هفته معلم و روز کارگر و ولادت حضرت علی (ع)، برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی را در راستای ایجاد نشاط و سلامت اجتماعی و فراهم شدن بسترهای مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی عنوان کرد و گفت: پیاده روی، نقش بنیادی در سلامت روان و جسم انسان دارد.

زاهد محمودی پیاده روی را به عنوان یکی از مفیدترین، در دسترس ترین و کم هزینه ترین ورزش ها دانست که به راحتی می تواند جایگاه خود را در زندگی روزمره ما پیدا کند و تمام مردم و گروه ها باید بسیج شوند تا ورزش همگانی محور فعالیت های ورزشی قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جلفا نیز در این همایش گفت: ما با همکاری اداره ورزش و جوانان امروز در آستانه هفته معلم این همایش را برگزار کردیم تا در بین خانواده ها در این هوای بهاری مطبوع شور و نشاط و تندرستی ویژه ایجاد کنیم تا آنها بتوانند با علاقمندی و ذوق و شوق بیشتر زمینه بهره گیری از فضیلت های ارزشی و معنوی را فراهم آورند.

اباذر کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما اگر می‌خواهیم جامعه بانشاط و سرزنده داشته باشیم تا در مسیر توسعه همه جانبه گام بردارند، ضرورت دارد بیش از هر زمان دیگر به موضوع سلامتی نیروی انسانی که تربیت و تعالی آن بر عهده آموزش و پرورش است، بها داده و بیش از هر زمان دیگر برای آن تلاش کنیم.

در این همایش که با اجرای برنامه های شاد و موسیقی محلی همراه بود، ضمن قدردانی از زحمات معلمان و آموزگاران نمونه شهرستان جلفا، به ده ها نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهدا شد.