این صفحه را چاپ کن!
تلاش برای بازگشایی جاده مرزی جلفا – پلدشت آغاز شد

فرماندار شهرستان جلفا از آغاز عملیات بازگشایی جاده مرزی بسته شده جلفا - پلدشت خبر داد.

به گزارش موج ارس جلفا به نقل از ایرنا، زاهد محمودی گفت: به دنبال ریزش تخته سنگ های بزرگ در این جاده، تمام امکانات برای بازگشایی آن از ساعات اولیه امروز آغاز شده است.

وی افزود: بلافاصله پس از وقوع حادثه در ساعت ۶ صبح روز شنبه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل جلسه داده و هماهنگی های لازم برای بازگشایی موقت این مسیر به عمل آمد.

فرماندار جلفا اعلام کرد: با توجه به حجم بالای عملیات و بزرگی تخته سنگ ها انتظار می رود تا روز دوشنبه این مسیر به طور کامل بازگشایی شود.

محمودی خاطرنشان کرد: به دلیل وقوع حادثه در ساعت غیر تردد این امر حادثه ای به دنبال نداشته است.

وی از مسافرانی که قصد عزیمت به شهرستان پلدشت در آذربایجان غربی را دارند خواست از مسیر جلفا – ایواوغلی – پلدشت تردد کنند.

جاده مرزی جلفا – پلدشت از ساعات اولیه روز شنبه با ریزش کوه در ۶ کیلومتری جلفا به سمت کلیسای سنت استپانوس در نزدیکی پاسگاه مرزی عباسی بسته شد.

با توجه به قرار گرفتن آثار تاریخی و گردشگری از جمله کلیسای سنت استپانوس، کلیسای ننه مریم، کلیسای چوپان، کاروان سرای عباسی و مجموعه تفریحی سد ارس در این محور، به دلیل بسته شدن جاده مسافران و گردشگران موفق به بازدید از این اماکن نشدند.

این جاده شهرستان جلفا در آذربایجان شرقی را به سد ارس و نیز شهرستان پلدشت در آذربایجان غربی وصل می کند و همه روزه بسیاری از ساکنین به خصوص کارگران فصلی در این جاده تردد می کنند.

شهرستان جلفا در امتداد رودخانه ارس دارای دو جاده مرزی به سمت آذربایجان غربی و شهرستان های خداآفرین و بیله سوار است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :