- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

همایش تجلیل از مقام شامخ معلم در منطقه آزاد ارس برگزار شد

به گزارش موج ارس جلفا [1]، آیین تجلیل از مقام شامخ معلم در محل سالن فجر شجاع با حضور فرهنگیان و جمعی از مسئولین، با همکاری منطقه آزاد ارس و اداره آموزش و پرورش شهرستان جلفا برگزار شد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد ارس در این همایش گفت: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند؛ چرا که معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی اند، لذا نقش آنان به گفته امام خمینی (ره) همچون نقش انبیاء است برای مردم.

فرخ مسجدی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده و اعتبارات تخصیص یافته، قرار است در سال ۹۴ اقدامات ویژه ای از قبیل: هوشمندسازی مدارس، بهسازی و مرمت فضاهای آموزشی، تجهیز امکانات آموزشی و … در راستای افزایش بهره وری سیستم آموزشی توسط منطقه آزاد ارس انجام گردد.

فرماندار شهرستان جلفا نیز در این همایش با تبریک هفته معلم تجلیل از مقام معلمان را تقدیر از شرافت، انسانیت و ارزش های والای الهی دانست.

زاهد محمودی اظهار کرد: توسعه کشور از طریق توجه به آموزش و پرورش شکل می گیرد و وظیفه مسئولین به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیدگی به مسائل فرهنگیان است و ضرورت دارد که تدبیری در راستای حل مشکلات آنان صورت بگیرد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به منزلت و معیشت معلمان، پیشرفت های علمی و فناوری در جامعه را مدیون و مرهون وجود معلم دانست و گفت: معلم محور توسعه هر کشور است و باید جایگاه، شأن و منزلتش به خوبی حفظ شود و تکریم مقام معلم نباید منحصر به یک روز و هفته خاص شود بلکه این تکریم باید هر روز در طول سال انجام گیرد.

در ادامه این مراسم نمایش و مسابقه ویژه ای جهت سرگرمی و تفریح دانش آموزان حاضر در مراسم برگزار شد که به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی از طرف سازمان منطقه آزاد ارس اعطا گردید.

در پایان این همایش با اعطای لوح تقدیر از پیشکسوتان تعلیم و تربیت و فرهنگیان بازنشسته و همچنین معلمین نمونه شهرستان جلفا تجلیل به عمل آمد.