این صفحه را چاپ کن!
محیط زیست چالش اساسی توسعه شهرستان جلفاست

فرماندار: محیط زیست چالش اساسی توسعه شهرستان جلفاست فرماندار شهرستان جلفا محدودیت های زیست محیطی را مانع بزرگی بر سر راه توسعه این شهرستان عنوان و آن را یکی از چالش های اساسی بیان کرد.

به گزارش موج ارس جلفا، فرماندار شهرستان جلفا محدودیت های زیست محیطی را مانع بزرگی بر سر راه توسعه این شهرستان عنوان و آن را یکی از چالش های اساسی بیان کرد.

زاهد محمودی سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی، آبزی پروری و گردشگری را از قابلیت های اشتغالزایی برای شهرستان یاد کرد و افزود: متاسفانه قرار گرفتن ۹۰ درصد محدوده شهرستان در قلمرو مناطق چهارگانه این ظرفیت ها را با تنگناهایی مواجه کرده است.

فرماندار جلفا در ادامه به طرح های نیمه تمام موجود در شهرستان اشاره و بر ضرورت تکمیل تصفیه خانه آب آشامیدنی، محور ارتباطی جلفا و مرند، تونل های سه گانه محور جلفا – سیه رود، طرح فاضلاب هادی شهر و ورزشگاه ۵ هزار نفری هادیشهر تاکید کرد.

امام جمعه جلفا نیز در این مراسم ضرورت توجه به مسایل فرهنگی در کنار سایر مسایل اقتصادی و سیاسی در مرزها را خواستار شد.

حجت الاسلام علی انتظاری از منطقه مرزی جلفا به عنوان مرز معنوی یاد کرد و افزود: مرزنشینان این شهرستان از شعور سیاسی و اسلامی بالایی برخوردار بوده و همواره همراه و پشتیبان نظام بوده اند.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی نیز بیکاری و اشتغال جوانان را مهمترین دغدغه و چالش در شهرستان جلفا بیان و بر ضرورت رفع آن تاکید کرد.

محمد حسن نژاد اظهار کرد: با استقرار منطقه آزاد ارس و به تناسب آن افزایش سرمایه گذاری کارهای اساسی در رفع بیکاری انجام شده اما کافی نیست.

وی با اشاره به سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت به استان آذربایجان شرقی بر ضرورت توجه ویژه به مناطق مرزی و شهرستان جلفا و حل مشکلات آن تاکید کرد.

وزیر اطلاعات دولت یازدهم با سفر به شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس در بدو ورود با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام مدفون شده در این شهر با حضور در مسجد جامع با مرزنشینان این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

شهرستان جلفا با ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۵ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.

وجود گمرک صد ساله و استقرار منطقه ازاد ارس در کنار تبدیل شدن شهرستان به یکی از قطب های بزرگ گردشگری آذربایجان شرقی بر اهمیت این شهرستان افزوده است.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :