- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

ساسان محمدزاده

به گزارش موج ارس جلفا [1]، ساسان محمدزاده متولد سال ۱۳۴۴ شمسی در هادیشهر دیده به جهان گشود. وی در سال ۱۳۶۳ وارد دانشسرای تربیت معلم تبریز شده و در خرداد ماه سال ۱۳۶۶ فارغ التحصیل و از مهر ماه همان سال در چاراویماق مشغول به تدریس می شود.

وی بعد از ۶ سال تدریس در چاراویماق، سال ۱۳۷۲ به شهرستان جلفا منتقل و بعد از سال ها اشتغال در شغل مقدس معلمی امسال بازنشسته می شود.

محمدزاده در حین تحصیل در دانشرا، با انجمن خوشنویسان زیر نظر استاد محمدعلی فرزبود، آشنا گردیده و با شرکت در کلاس های ایشان مدرک ممتاز خوشنویسی را کسب می نماید.

وی با شرکت در این کلاس ها استعدادهای نهفته خود را پیدا کرده و مدرکی را که برای دریافت آن ۴ سال لازم است در مدت ۱/۵ سال کسب می کند.

ساسان محمدزاده در سال ۱۳۶۴ با شرکت در اولین مسابقه رسمی خود در بین هنرجویان انجمن خوشنویسان در رشته نستعلیق مقام سوم را کسب می کند، همچنین وی در سال ۱۳۶۵ نیز در مسابقات استانی در رشته شکسته نستعلیق مقام دوم را به دست می آورد.

وی با علاقه و استعداد ویژه ای که داشت در سال ۱۳۹۱ مدرک درجه یک هنری رشته نستعلیق را که معادل مدرک دکتری می باشد، کسب می نماید.

دکتر ساسان محمدزاده آثار خود را در نمایشگاه های متعددی در معرض عموم قرار داده که با استقبال پرشور و گرم علاقه مندان به هنر همراه شده است.

این استاد ارجمند شاگردانی را نیز در زمینه خطاطی تربیت کرده است که از جمله آنان می توان به بیاض محمدی، احمد وهابی، یوسف رنجبر و رحمت کهندل اشاره نمود.

ساسان محمدزاده کتاب “گلستانه” که گلچینی از حکایت های سعدی می باشد را به صورت شکسته نستعلیق مشق و چاپ کرده است.

همچنین در آثار ۳۰ جلدی مشق شده توسط وی، گلچین اشعار حافظ و ابوالقاسم نباتی و مجموعه کامل خیام نیشابوری به چشم می خورد.

وی معتقد است با اقدامات ساده نیز می توان هنرجویان و هنرمندان را تشویق کرد. یک هنرمند در راه هنر مشقت های فراوانی را باید پذیرا باشد، نمایش بازتاب این رنج و مشقت موجب ارزشمندتر شدن آثار هنرمند می شود و این همراهی مسئولین را می طلبد.

برخی می پندارند جای اثر هنری در نمایشگاه و برای نمایش دادن به عموم است. نباید اجازه داد این به فرهنگ غلط تبدیل شود. مثلاً می توان به جای هدایای گران قیمتی که در مراسمات، بزرگداشت ها و … اهدا می شود از آثار هنرمندان استفاده کرد. این کار در کنار ترویج فرهنگ اسـلامی، تشـــویق هنرمند و بها دادن به هنر است.