- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

فقر و بیکاری عامل اصلی معضل اعتیاد در جامعه است

به گزارش موج ارس جلفا [1]، مشاور عالی رئیس هیات مدیره گروه صنعتی آمیکو منطقه آزاد ارس در دیدار با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه جامعه از آسیب های اجتماعی در امان نیست، گفت: فقر و بیکاری یکی از عوامل اصلی معضل اعتیاد در جامعه است.

داود فدائی با اشاره به اینکه امروزه در جامعه بیکاری حرف اول را می زند، بیان کرد: جوانان با نبود امکانات کاری به این معضل خانمان سوز روی آورده و مشکلاتی را برای خانواده و جامعه به وجود می آورند.

وی با اشاره به نقش جامعه و مسئولان در کاهش آمار اعتیاد تصریح کرد: جوانی، دوران زندگی حساس هر فردی است که همراه با شور، نشاط و انرژی زیادی می باشد و جوانان برای تخلیه این توان و انرژی نیاز به تفریحی سالم دارند که متأسفانه افزایش قیمت ها استفاده از امکانات تفریحی را محدود نموده و سبب دلزدگی جوانان شده است.

مشاور عالی رئیس هیات مدیره گروه صنعتی آمیکو افزود: برای رفع معضل اعتیاد باید با فکری اساسی با حمایت جوانان به سمت اشتغال و آموزش های لازم، فرد مفیدی را وارد بازار کار نماییم تا بتوانیم از آمار بیکاری جلوگیری کرده و تفنگ هدف را به سوی اعتیاد گرفته و آن را از جامعه ریشه کن نماییم.

وی با اعلام اینکه جوانان اگر همت کنند می توانند پله های ترقی را در راستای اهداف مشخص خود بالا رفته و با آموزش های فراگرفته برای جوانان آینده، الگویی باشند تا نگذارند معضل اعتیاد ریشه دار شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه معضل اعتیاد امروزه با آمار بالایی مواجه است، اظهار کرد: تکلیفی که در مملکت داریم تا بتوانیم دستاوردهای جامعه را حفظ نموده و این امانت به دوش گرفته شده را اعتلاء بخشیم، ویرانگری و نابودی معضل اعتیاد می باشد.

محمدعلی نصرتی افزود: این بلای خانمان سوز و ویرانگری اعتیاد همچون سدی در برابر توسعه کشورهای درگیر با مساله اعتیاد قرار دارد و هر معتاد، می تواند در محیط کار خود، به دلیل پایین بودن کارآمدی، از بهره وری سازمان کاسته، هزینه های هنگفتی را به عنوان هزینه های پیشگیری، درمان، برای کشور تحمیل کند. آنان بی آنکه بخواهند و بدانند، کمر نابودی هرچه بیشتر سرمایه های ملی را بسته و در برابر توسعه اقتصادی کشور مانع ایجاد می کنند.

وی گفت: مسئولیت هایی که بر دوش ما قرار گرفته باید با برنامه ریزی و کمک مسئولین بتوانیم بحث فقر و بیکاری را از جامعه ریشه کن کنیم و جوانانی را تربیت و وارد بازار کار نماییم که با فکر و ایده خود برای کشور مفید واقع باشند.

نصرتی افزود: نزدیک به ۵۰ نفر از بانوان ترک معتاد در مراکز بازپروری مشغول آموختن کارگاه قالی بافی و خیاطی و بوده و کمک خواهیم کرد با حرفه آموزی و اشتغالزایی معتادین و افراد ترک معتاد این معضل را نه تنها در شهر بلکه در کشور ریشه کن نماییم.

وی اظهار کرد: ما با ورود به کارخانجات و واحدهای تولیدی بصورت سرزده کمک خواهیم کرد تا حتی یک نفر کارگر معتاد را در کارخانجات شاهد نباشیم و کارفرمایان کارخانجات باید با همکاری مسئولین نگذارند حتی یک کارگر به این بلای خانمانسوز دچار شود.

در پایان این جلسه مقرر گردید تفاهم نامه ای بین مرکز علمی کاربردی آمیکو در منطقه آزاد ارس و شورای مواد مخدر منعقد گردد تا با راه کارهای اساسی و راه اندازی کمیته اشتغالزایی، جوانان را به پیشرفت های بالایی رسانید.