این صفحه را چاپ کن!
صادرات ۵ میلیون و ۹۶۳ هزار دلاری شرکت های تعاونی مرزنشینان جلفا

مسئول نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جلفا گفت: شرکت های تعاونی مرزنشینان شهرستان جلفا در سال 1393، 5 میلیون و 963 هزار دلار کالا صادر کرده اند.

به گزارش موج ارس جلفا، مسئول نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان جلفا گفت: شرکت های تعاونی مرزنشینان شهرستان جلفا در سال ۱۳۹۳، ۵ میلیون و ۹۶۳ هزار دلار کالا به کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان صادر کرده اند.

رشید ابراهیمی اظهار کرد: اقام صادراتی تعاونی های مرزنشینان شامل: گروه کالایی کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع دستی و فرش دستباف، مواد و صنایع معدنی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی و اداری، محصولات پتروشیمی، فلزات و صنایع وابسته، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و … می باشد و واردات آن لاستیک و برنج از کشورهای پاکستان، ژاپن، ترکیه و کره جنوبی است.

وی افزود: از بین این کالاها گروه کالایی صنایع غذایی با یک میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، کشاورزی با یک میلیون و ۳۱۷ هزار دلار و مصالح ساختمانی با یک میلیون و ۱۳۲ هزار دلار بالاترین حجم صادرات را از نظر ارزش دلاری به خود اختصاص داده اند.

ابراهیمی ادامه داد: صادرات مذکور توسط ۳ شرکت تعاونی مرزنشینان بخش مرکزی با ۲ میلیون و ۵۷۴ هزار دلار، داران جلفا با یک میلیون و ۷۵۱ هزار دلار و بخش سیه رود با یک میلیون و ۶۱۸ هزار دلار انجام شده است.

وی بیان کرد: سهمیه ارزی تخصیصی برای شرکت های تعاونی مرزنشینان در سال ۱۳۹۳ برای مرزنشینانی که در سامانه یکپارچه مدیریت مرزنشینان از ابتدای طرح ثبت نام نموده اند تخصیص یافته و شامل تمامی جمعیت ساکن شهرستان نمی باشد.

ابراهیمی تصریح کرد: کسانی که کارت الکترونیکی مرزنشینان را دریافت کرده و هنوز نزد شرکت تعاونی مرزنشینان فعال نکرده اند جهت بهره مندی از مزایای کارت های مذکور باید به یکی از شرکت های تعاونی مرزنشینان مراجعه و کارت خود را فعال نمایند.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :