این صفحه را چاپ کن!
مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع) هادیشهر در نیمه شعبان افتتاح می شود

امام جماعت مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع) هادیشهر با بیان اینکه همراهي و حضور مردم در اجراي مرمت این مسجد چشمگير بود، گفت: این مسجد در نیمه شعبان امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش موج ارس جلفا، حجت الاسلام والمسلمین حسین ذاکری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا در مورد روند بازسازی مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع) هادیشهر گفت: از ۱۰ خرداد ماه سال ۹۳ به علت فرسودگی بافت، بازسازی مسجد جامع شروع شده و فقط عملیات کف سازی و نمازنی مسجد باقی مانده است.

امام جماعت مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع) هادیشهر بیان کرد: مسجد، به عنوان محل عبادت و مرکز گردهمایی مسلمانان یکی از نخستین نهادهایی است که در صدر اسلام شکل گرفته است.

وی افزود: شکل گیری مساجد از مصادیق بارز جامعه اسلامی است و از همین رو نقش آفرینی مساجد در تمامی عرصه ها و شئون جامعه اسلامی، سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است.

حجت الاسلام ذاکری اظهار کرد: کارکرد مساجد همواره فراتر از برگزاری مراسم عبادی بوده و در اعصار مختلف تاریخ اسلام کم و بیش این رسالت را به دوش کشیده و کارکردی ویژه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی از تأسیس مسجد و پایه گذاری این فضای دینی عبادت است. این نکته شایان توجه است که در فرهنگ اسلامی، تمامی فعالیت های انسان در وضعیت خاص می تواند رنگ عبادی به خود بگیرد و انسان تربیت یافته در مکتب اسلامی، می تواند به درجاتی برسد که همه زندگی او الهی و عبادی شود.

حجت الاسلام ذاکری تأکید کرد: مسجد صرفاً محلی برای ارتباط با خدا نیست، مسجد به عنوان مکانی برای ارتباط با جامعه و امت نیز در دستور کار قرار می گیرد و یکی از دلایل موفقیت های شگفت انگیز پیامبر (ص) را باید در همین ارتباط مسجد و مردم یا به تعبیری، در پیوند دین و دنیا از طریق مسجد بیان کرد.

وی اظهار کرد: اسلام دینی جهانی و جاودان است، مساجد نیز در روی زمین مظهر شکوه خداوند هستند همان طور که پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: اگر کسی مسجدی را بسازد تا در آنجا نماز خوانده شود خداوند متعال خانه ای را در بهشت برای او آماده می کند.

حجت الاسلام ذاکری با اشاره به اینکه تاکنون هزینه ای بالغ بر حدود پانزده میلیارد ریال صرف مرمت و بازسازی مسجد گردیده است، گفت: ما از هیچ ارگان یا سازمانی تقاضای کمک نکرده ایم و سازمان هایی هم که کمک کردند با میل خود بوده اند.

وی همچنین افزود: بیشتر مخارج صرف شده برای مرمت و بازسازی مسجد از طرف کمک های مردمی و خیرین بوده است.

امام جماعت مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع) هادیشهر در پایان با بیان اینکه این مسجد در نیمه شعبان امسال افتتاح خواهد شد، گفت: همراهی و حضور مردم در اجرای مرمت مسجد چشمگیر بود و از نیروی انتظامی، شهرداری، ادارات مربوطه، سازمان منطقه آزاد ارس، نماینده مردم شهرستان های جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی، تمامی مردم و خیرین که ما را در تجدید این بنا یاری نمودند، نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :