این صفحه را چاپ کن!
سازمان تبلیغات اسلامی در ترویج فرهنگ دینی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا با اشاره به نقش تعیین‌کننده سازمان تبلیغات اسلامی در ترویج فرهنگ دینی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از زمان تأسیس تاکنون، نقش ارزنده‌ای در ترویج دین و مبانی اسلام ایفا کرده است.

به گزارش موج ارس جلفا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا به مناسبت سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که با هدف اعتلای فرهنگ اسلام راستین و تبیین و ترویج مبانی اسلام و شاخص‌های اعتقادی بنا شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد ابراهیم سید محمدی با اشاره به نقش تعیین‌کننده سازمان تبلیغات اسلامی در ترویج فرهنگ دینی ابراز داشت: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای مهم و تأثیرگذار در انقلاب اسلامی است که مستقیماً با فرهنگ و مسائل اعتقادی مردم سروکار دارد به همین دلیل کار این نهاد مقدس بسیار مهم و اساسی است.

وی با اشاره به اهتمام جدی و عالمانه مقام معظم رهبری به حوزه مردمی و نقش‌آفرینی جوانان در عرصه تشکل‌های دینی، تصریح کرد: در شهرستان جلفا سعی ما بر این است که تشکل‌های دینی و همچنین گفتمان‌های دینی را ترویج دهیم به نحوی که این تشکل‌ها بتوانند فضای شهر را در دست بگیرند تا فعالیت‌های فرهنگی را در جامعه به نحو مطلوب ترویج کنند و در این خصوص در یکسال گذشته با کمک مردم توانسته‌ایم نماز جماعت ۶ مورد از مساجد شهرستان را فعال کنیم.

حجت‌الاسلام سید محمدی یادآور شد: یکی از کارکردهای تشکل‌های مذهبی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و تشکل‌های دینی در ساحت آسیب‌های اجتماعی باید ورود پیدا کنند. توجه به نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی، آشنایی برای مقابله با جنگ نرم و تقویت بنیاد خانواده در تشکل‌های دینی ضروری است.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی جلفا در بخش دیگری از سخنانش استقبال مردم از مشارکت و اجرای مراسم و برنامه‌ها در ایام فاطمیه، اعتکاف و نیمه شعبان ابراز خوشحالی کرده و این امر مهم را حاصل واسپاری فعالیت‌های فرهنگی به مردم توسط سازمان تبلیغات اسلامی دانست و یادآور شد: ما تابحال در شهرستان جلفا شاهد برگزاری این مراسمات در چنین حجم وسیعی و با این استقبال گسترده نبودیم و اکنون مایه افتخار است که با توجه به منطقه آزاد بودن جلفا، این مراسمات بدین صورت برگزار می‌شود البته باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی برای نقش‌آفرینی در عرصه انقلاب اسلامی بیش از پیش استفاده کنیم و به اهدافی که در این زمینه داریم، برسیم.

وی در ادامه با اعلام برنامه‌های قرآنی و دینی این اداره در ماه مبارک رمضان گفت: به منظور استفاده بیشتر معنوی از ماه مبارک رمضان و تبیین احکام و معارف اسلامی برنامه‌های مختلفی از سوی این اداره تدارک دیده شده که بیشترین فعالیت‌ها و برنامه‌ها با محوریت قرآن و اعزام روحانیون مبلغ به روستاها و مساجد شهرستان است.

حجت‌الاسلام سید محمدی افزود: روحانیون مبلغ در این ایام با حضور در مناطق مختلف شهرستان به اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و زیارت، سخنرانی، برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و تبلیغی در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی خواهند پرداخت و همچنین در ۳ مؤسسه قرآنی که در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند، برنامه‌های قرآنی از جمله جلسات جزء‌خوانی قرآن کریم در مساجد، جلسات متعدد تفسیر قرآن و محافل انس با قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات و دغدغه‌های ما این است که ساختمان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا از نظر موقعیت مکانی در جای مناسبی قرار ندارد و ما با امام جمعه و فرماندار محترم شهرستان در مورد این مسئله صحبت و رایزنی کردیم و آنان هم قول مساعد دادند که با بررسی موقعیت و شرایط و زمینه‌سازی این مشکل را در اسرع وقت حل نمایند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلفا در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همدلی مسئولین و مردم گفت: از تمامی مردم و مسئولین می‌خواهیم که ما را در انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی یاری کنند و همچنین در راستای هر  چه بهتر انجام دادن فعالیت‌ها در سطح شهرستان آماده شنیدن و دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده مردم هستیم.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :