این صفحه را چاپ کن!
رمضان ماه پیوند با ولایت است/ “روز قدس” روز فریاد مظلومیت مسلمانان جهان است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه جلفا ماه مبارک رمضان را، ماه امنیت و آرامش، دگرگونی روح، خودسازی و اصلاح و ماه پیوند با ولایت بیان کرد.

به گزارش موج ارس جلفا، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه جلفا در گفتگو با خبرنگار موج ارس جلفا، ماه مبارک رمضان را، ماه امنیت و آرامش، دگرگونی روح، خودسازی و اصلاح و ماه پیوند با ولایت بیان کرد.

حجت الاسلام رجب احمدی بیان نمود: ماه رمضان، آغاز سال تربیتی است. ما در تقویم مان، سال های مختلفی داریم: سال شمسی، سال قمری و سال خُمسی. سال شمسی با بهار و طبیعت آغاز می شود؛ سال قمری با محرم آغاز می شود و سال خمسی هر کس سال درآمدش است.

وی در مورد فضیلت ماه رمضان، گفت: رمضان بهار عبادت و ماه تعلیم و تربیت، ماه طهارت و پاکی و ماه تقوا و خودسازی است، ماهی که مراحل قرب الهی و سیر وسلوک الهی را با گام‌های سریع و استوار می‌توان پیمود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جلفا گفت: در اهمیت این ماه همین بس که پیامبر اکرم(ص) در آستانه ماه رمضان طی خطبه‌ای چنین فرمودند «ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت ومغفرت به شما روی آورده، ماهی که نزد خدا برترین ماه‌هاست، روزهایش برترین روزها و شب‌هایش برترین شب‌ها و ساعاتش برترین ساعات است».

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: در این ماه مبارک از فضیلت‌های قرآن بهره ببرید و قرآن تلاوت کنید؛ چراکه انس با قرآن سلامت معنوی و نشاط را به همراه خواهد داشت و ایمان آنها را تقویت می‌کند. پس در این ماه عزیز در جلسات و محافل انس با قرآن شرکت کنید تا زمینه‌های رشد فکری و معنوی‌تان فراهم شود و فرصت را برای کمک به دیگران در این ماه از دست ندهید و تا می‌توانید کار ثواب انجام دهید.

وی اظهارکرد: همه کتاب های آسمانی دراین ماه مبارک نازل شده اند. تورات در ششم رمضان و دوازدهم انجیل و هجدهم زبور و بیست و سوم قرآن که نشان از کمال این ماه می باشد.

حجت الاسلام احمدی گفت: در ماه مبارک رمضان یک چیز باز می شود و یک چیز بسته می شود. در رحمت خداوند باز می شود و دستان شیطان بسته می شود. حضرت رسول (ص) فرمودند: «چون هلال ماه رمضان پدید آید، درهای دوزخ بسته و درهای بهشت باز می شود و شیاطین به زنجیر کشیده می شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به احادیث دلیل اینکه شیطان بسته میشود، این است که انسان در این ماه یا مستحب انجام می دهد یا واجب. خوابیدن، عبادت محسوب می شود. نفس کشیدن، تسبیح محسوب می شود. خواندن قرآن، رفتن به مسجد یا تحصیل علم همه اش عبادت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه جلفا گفت: کسی که ماه رمضان را روزه بگیرد، چون روزه دار است در طول ماه از ارتکاب گناه و اخلاق زشت اجتناب نموده و با تسلط بر نفس خویش می تواند بعد از ماه رمضان نیز همین حال ترک گناه را ادامه بدهد.

وی در ادامه سخنانش در مورد روز قدس به ایراد سخن پرداخت و گفت: حضرت امام خمینی(ره)، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز جهانی قدس» اعلام کردند تا مسلمانان در این روز به مصیبت های مردم فلسطین توجه کنند و با پشتیبانی از آنها، افزون بر اینکه موجب دل گرمی مردم مظلوم فلسطین می شوند، به صهیونیست ها و حامیان آنان بفهمانند که فلسطین، بخشی از پیکره اسلام است و روزی نه چندان دور، قدس شریف به آغوش اسلام باز خواهد گشت.

حجت الاسلام رجب احمدی گفت: ملل اسلامی در واقع در روز قدس به یک معنا ندای وحدت خود را سر می دهند. مردم جهان در این روز به عنوان نمادی از یک حادثه غریب و کم نظیر تاریخی که یک ملت بزرگ به طور کامل آواره شده، یکصدا با هم فریاد آزادی فلسطین را سر می‌دهند.

وی در پایان از تمام مردم شریف شهرستان به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد و گفت: بیایید تا با حرکت خود جوشمان ندای مظلومیت یک ملت بزرگ را که ۶۶ سال است از خانه و کاشانه خود آواره شده اند را به گوش جهانیان برسانیم.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :