این صفحه را چاپ کن!
آبفا هشدار داد/ مصرف آب در جلفا بیش از تولید است

رئیس آب و فاضلاب شهری شهرستان جلفا با ابراز نگرانی از نبود توازن تولید و مصرف آب در این شهرستان، نسبت به کمبود آب در تابستان امسال هشدار داد.

به گزارش موج ارس جلفا، مدیر آب و فاضلاب شهری شهرستان جلفا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون روزانه ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر آب شرب از چاه های شهرستان استحصال می شود و این در حالی است که میزان مصرف روزانه مردم بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر می باشد.

سیروس علی نژاد تصریح کرد: کمبود آب شرب مشترکین از طریق خرید آب چاه های بخش خصوصی تأمین می شود و این امر مستلزم هزینه های بالا است.

وی با بیان اینکه سفره های آب زیرزمینی شهرستان به دلیل شرایط خشکسالی و مصرف بی رویه مردم روز به روز کاهش می یابد، از عموم مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند.

علی نژاد با تقدیر از اهتمام دولت بر کاهش مصارف شرب و صرفه جویی در مصرف آب، افزود: برخورد قانونی با مشترکین پرمصرف و قطع انشعاب آنان در دستور کار جدی شرکت قرار دارد.

وی استقرار واحدهای تولیدی و صنایع در منطقه آزاد ارس و در نتیجه افزایش مصرف آب را از چالش های جدی آب و فاضلاب در تأمین آب مورد نیاز مشترکین بیان کرد.

مدیر آب و فاضلاب شهری جلفا با بیان اینکه آب مصرفی منطقه آزاد ارس از هادیشهر تأمین می شود، ابراز امیدواری کرد با مساعدت سازمان منطقه آزاد ارس در تأمین آب شرب شهر جلفا از طریق احداث تصفیه خانه در ساحل رودخانه ارس و همچنین تفکیک آب مورد نیاز صنایع فعال در این منطقه، مشکل کمبود آب در این شهرستان برطرف شود.

هم اکنون آب شرب مورد نیاز اهالی شهر ۳۵ هزار نفری هادیشهر، ۷ هزار نفری جلفا و روستاهای همجوار از طریق ۱۴ چاه عمیق واقع در دامنه کوه های کیامکی هادیشهر تأمین می شود.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :