- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

عابر بانک، نیاز ضروری در شهرک فرهنگیان هادیشهر

به گزارش موج ارس جلفا [1]، در یک اقدام مناسب و در راستای تحقق اهداف تجارت‌الکترونیک و رفاه حال اهالی مناطق مرکزی شهر هادیشهر و همچنین به منظور دسترسی راحت مراجعه‌کنندگان به اداره آموزش و پرورش شهرستان جلفا و شهرداری هادیشهر و با توجه به نیاز مبرم مردم برای انجام امور بانکی در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل با همکاری بانک‌ملت شعبه هادیشهر و اداره آموزش و پرورش شهرستان جلفا یک دستگاه‌خودپرداز (ATM) جنب ورودی اداره آموزش و پرورش نصب و راه‌اندازی شده است.

نصب این دستگاه‌خودپرداز تأثیر زیادی در کاهش ترافیک‌شهری و صرفه‌جویی در زمان خصوصاً برای اهالی مناطق مرکزی شهر خواهد داشت و مردم خصوصاً مراجعه‌کنندگان به اداره آموزش و پرورش و شهرداری برای بسیاری از امور ساده و روزمره نظیر پرداخت‌قبوض، دریافت‌حقوق و … دیگر نیازی به مراجعه به مرکز شهر را نخواهند داشت.

همچنین در ماه‌های گذشته نیز یک دستگاه‌خودپرداز بانک‌رفاه در جنب ورودی اداره تأمین‌اجتماعی هادیشهر واقع در منطقه «حاجی‌باغی» نصب شده است که تأثیر بسزایی در کاهش مراجعه اهالی این منطقه به مرکز شهر برای انجام امور بانکی داشته است.

حال امیدواریم این رویه مناسب به اینجا ختم نشود و در دیگر مناطق پرجمعیت شهر خصوصاً شهرک‌فرهنگیان که شهروندان به دلیل نبود عابر بانک، برای انجام عملیات‌بانکی ناگزیر از مراجعه‌های مکرر به مرکز شهر و پیمودن مسافتی طولانی برای بهره‌مندی از خدمات‌بانکی هستند، دستگاه‌خودپرداز نصب شود.

این کمبود سخت‌افزاری موضوعی است که می‌تواند از سوی شعب بانک‌ها که برای خود آنها سود نیز در پی خواهد داشت، مورد توجه قرار گرفته و با ایجاد تفاهم‌نامه و همکاری با مجموعه‌های دیگر به راحتی به این اقدام دست بزنند و نیازی به تأسیس شعبه و خرید زمین و مکان که مشکل اصلی بانک‌هاست، نیست.

آنچه مسلم است این است که توزیع امکانات‌شهری باید به‌صورت عادلانه صورت گیرد که این امر علاوه بر افزایش رفاه و رضایت شهروندان، موجب صرفه‌جویی در زمان و کاهش تردد و ترافیک در محدوده‌های مرکزی شهر نیز می‌شود.