- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

مبارزه با ملخ مراکشی در باغات و مزارع محدوده منطقه آزاد ارس

به گزارش موج ارس جلفا [1] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، ابراهیم باقرزاده با اعلام این خبر افزود: این عملیات با همکاری سازمان منطقه آزاد ارس و مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سطح ۳۰۰ هکتار اجرا شد.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و وضعیت بارندگی در پایان سال گذشته و دو ماه نخست امسال شرایط مناسب برای تکثیر و طغیان ملخ مراکشی در حاشیه باغات و مزارع فراهم شده بود که در راستای جلوگیری از طغیان آفت، مکان های مستعد شناسایی و توسط اکیپ های سمپاشی،کانون کوبی شد.

وی با بیان اینکه این آفت در طول رشد خود از تمام سطوح سبز زراعی، باغات، مراتع و جنگل ها تغذیه می کند، اضافه کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی نسبتاً گرم در منطقه در صورت عدم مبارزه کامل خسارت زیادی به تولیدات کشاورزی منطقه وارد می شد که با برنامه ریزی دقیق و اقدام بموقع مدیریت امور کشاورزی منطقه آزاد ارس این آفت از بین رفته و شرایط لازم برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی در منطقه فراهم شد.

بر اساس اعلام مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان آذرباجیان شرقی دامداران، کشاورزان و اهالی روستاهای همجوار با مناطق آلوده به ملخ مراکشی تا ۱۰ روز پس از سمپاشی از ورود به این مناطق خودداری نمایند.