این صفحه را چاپ کن!
بارش باران در آخرین روز ماه رمضان طبیعت جلفا را طراوت بخشید

ماه رمضان امسال که با گرم ترین روزهای شهرستان جلفا همراه شده بود در حالی روز آخر خود را سپری کرد که بارش باران هوای بهاری به طبیعت این شهرستان بخشید.

به گزارش موج ارس جلفا، بارش باران و رحمت الهی در آخرین روز از ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر در شهرستان جلفا هوای بهاری به طبیعت جلفا بخشید و عیدانه شکر و خوشحالی کشاورزان و دامداران این شهرستان شد.

این موج بارانی مختص یه مرکز شهرستان نبود بلکه در بخش ها و روستاهای مختلف این شهرستان از جمله هادیشهر هم بارید و در برخی از نقاط طغیان رودخانه ها را هم درپی داشت.

این در حالی است که این روزها مردم هادیشهر بدلیل گرمای طاقت فرسای هوا و کمبود و قطعی های مکرر آب از گرمای شدید رنج می بردند و این شرایط مشکلاتی برای مردم این شهر به همراه داشت و با بارش این باران دمای هوای این شهر به میزان زیادی کاهش یافت و موجب خوشحالی مردم شد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان جلفا در زمینه آخرین وضعیت جوی جلفا گفت: در یک ساعتی که بارندگی بود میزان بارش ۱۰ میلی متر و سرعت وزش باد هم به ۱۶ متر بر ثانیه رسید.

رضا قره خانی افزود: این بارندگی باعث کاهش دمای ۱۰ الی ۱۲ درجه ای شده و دمای هوا را از ۳۱ به ۱۹ درجه سانتیگراد رسانده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی ها حکایت از تداوم این وضعیت جوی توأم با بارندگی تا روز یکشنبه ۲۸ تیر ماه سال جاری دارد و از روز یکشنبه به تدریج از میزان بارندگی ها کاسته می شود.

این گزارش می افزاید؛ گرمای طاقت فرسایی که شهرستان جلفا از آغاز ماه رمضان تجربه کرده بود به حدی بود که در اکثر روزها به بیش از چهل درجه می رسید.

این گرمای طاقت فرسا از یک طرف و از طرفی کمبود آب و قطعی آبی که این روزها گریبان شهر هادیشهر را گرفته سختی روزه داری را چند برابر می کرد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :