- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

استکبارستیزی از اصول نظام و انقلاب است

به گزارش موج ارس جلفا [1]، امام جمعه موقت شهرستان جلفا در خطبه های نماز جمعه این هفته جلفا در مصلای وحدت هادیشهر اسلام را یک دین منطقی و عقل‌ گرا دانست که با خرافات هیچ سرسازش ندارد.

حجت الاسلام کاظم ذاکری افزود: اسلام یک دین اجتماعی است و رهبانیت در آن معنی ندارد و اگر کسی فکر می‏ کند که با عبادت فردی و گوشه نشینی می‏ تواند به لقاءالله برسد سخت در اشتباه است.

وی ادامه داد: در تعالیم قرآن و حدیث نبوی از دین اسلام و مسلمانان، به عنوان دین اعتدال و «امت وسط» یاد شده، که این امر اهمیت اعتدال و میانه روی در جامعه اسلامی و در همه امور را شکل می دهد، امری که گاهی مورد غفلت واقع می شود.

حجت الاسلام ذاکری بیان کرد: اسلام نظام عالم را به عنوان نظامى اعتدالى معرفى نموده و انسان را در تمامى ابعاد و عرصه هاى زندگى، به میانه روی و اعتدال، فراخوانده و در هر کاری و هر خصلتی افراط و تفریط را امری ناپسند شمرده و او را بر حذر می دارد.

امام جمعه موقت جلفا اظهار کرد: با کمال تأسف مشهود است که بیشتر ‏انسان‏ ها و بسیارى از جوامع، در طول حیات خود فاقد اصل میانه روی بوده و هستند، از این‏ رو یا به دامن افراط افتاده یا در دام تفریط غلطیده، و از مسیر صحیح و طریق کمال و هدایت منحرف شده ‏اند.

حجت الاسلام کاظم ذاکری با اشاره به پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت:  پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ قمری، فریضه مهم نماز جمعه زنده شد و دستور برگزاری آن از سوی امام راحل صادر گردید که به امامت مرحوم آیت اللّه طالقانی در دانشگاه تهران و با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد.

وی، نماز جمعه را مایه اقتدار نظام اسلامی دانست و ادامه داد: هدف عمده و واقعی از تشکیل نظام اسلامی اهتمام به اقامه فرایض بود و ما هیچ وقت نباید در این راه دچار فراموشی شویم.

امام جمعه موقت جلفا خاطرنشان کرد: وحدت فکری و اعتقادی مسلمانان در نماز جمعه بیشتر متجلی می شود، به همین دلیل دشمن همواره از برپایی چنین جمعی که دور هم گرد آمده و صادقانه پیشانی بر روی زمین می سایند تا شکرگزار خداوند باشند، ترس و واهمه داشته است.

وی به هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع از سوی فرقه ضاله وهابیت تکفیری اشاره کرد و گفت: آنچه مسلم است؛ اقدام وهابیت در تخریب قبور ائمه اطهار (ع) و هتک حرمت مزار صحابه پیامبر اکرم (ص) در سال های گذشته برای اهداف خصمانه استکبار، رژیم فاسد صهیونیستی و دنیای کفر و نشأت گرفته از تفکرات التقاطی و افراطی فرقه های وابسته به استکبار است.

حجت الاسلام ذاکری با بیان اینکه وهابیت ترویج اسلام آمریکایی است، اظهار داشت: امروز مأموریت آل سعود اسلام زدایی و خاموش کردن فریاد ملت ها است.

وی ادامه داد: مهم ترین هدف تکفیری ها و وهابی ها این است که می خواهند دین و مذهب آمریکایی را جایگزین دین و مذهب اسلامی قرار دهند و مسلمانان باید با اتحاد و وحدت با آنها مقابله کنند و از رسیدن به اهدافشان باز دارند.

خطیب موقت جمعه جلفا به مذاکرات هسته ای ایران با ۶ قدرت جهانی نیز اشاره کرد و با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: سیاست ایران در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد و همان طور که بارها تکرار کردیم ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون مذاکره نداریم. چه این متن تصویب شود و چه تصویب نشود، ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید، از ملت مظلوم فلسطین، از ملت مظلوم یمن، از ملت و دولت سوریه، از ملت و دولت عراق، از مردم مظلوم بحرین و مجاهدان صادق مقاومت در لبنان و فلسطین همواره مورد حمایت ما خواهند بود.

حجت الاسلام کاظم ذاکری بیان کرد: وظیفه مسئولین کشور ما در مقابل دشمنان این است که با تمام قدرت مقابل آنها بایستند، البته ما در داخل کشور نیز مشکلاتی داریم که خوب است مسئولین به آنها نیز توجه جدی داشته باشند.