- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

مبارزه با ملخ در باغات و مزارع محدوده منطقه آزاد ارس

به گزارش موج اس جلفا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس از اجرای عملیات مبارزه با آفت ملخ در باغات و مزارع منطقه آزاد ارس خبر داد.

ابراهیم باقرزاده افزود: این عملیات با همکاری سازمان منطقه آزاد ارس و مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سطح ۳۰۰ هکتار اجرا شد.

وی افزود : با توجه به شرایط آب و هوایی و وضعیت بارندگی در پایان سال گذشته و دو ماه نخست امسال شرایط مناسب برای تکثیر و افزایش تراکم جمعیت ملخ ها در حاشیه باغات و مزارع فراهم شده بود که در راستای جلوگیری از طغیان آفت، مناطق مستعد شناسایی و توسط اکیپ های سمپاشی، کانون کوبی شد.

وی با بیان اینکه این آفت در طول دوره رشد خود از تمام قسمت های سبز محصولات زراعی، باغی، مراتع و جنگل ها تغذیه می کند، اضافه کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب در منطقه در صورت عدم مبارزه با این آفت، خسارت زیادی به تولیدات کشاورزی منطقه وارد می شود که با برنامه ریزی دقیق و اقدام بموقع مدیریت امورکشاورزی منطقه آزاد ارس و مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی این آفت کنترل شده و شرایط لازم برای افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی در منطقه فراهم گردید.

گفتنی است براساس اعلام مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی دامداران، کشاورزان و اهالی روستاهای همجوار با مناطق آلوده به آفت ملخ می بایست تا ۱۵ روز پس از سمپاشی از ورود به این مناطق خودداری کنند.