این صفحه را چاپ کن!
تکمیلی/ نقد منصفانه نیاز اساسی جامعه امروزی ماست/ مسئولان نباید از نقد بهراسند

فرماندار شهرستان جلفا با بیان اینکه نقد منصفانه نیاز اساسی جامعه امروزی ماست و مسئولان نباید از نقد بهراسند، گفت: رسانه ها باید درصدد اطلاع رسانی صحیح و دقیق از وقایع و رویدادها همراه با نقد منصفانه و به دور از قصد و قرضی باشند تا بتوانند جامعه را با تحلیل های بجا و شفاف به جلو سوق دهند.

به گزارش موج ارس جلفا، فرماندار شهرستان جلفا به همراه معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری این شهرستان برای نخستین بار در دفتر سرپرستی روزنامه سرخاب در شهرستان های جلفا، مرند و منطقه آزاد ارس و پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا حضور پیدا کرد.

زاهد محمودی در جریان بازدید از تحریریه این مجموعه ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران موج ارس جلفا، از نزدیک با نحوه انتشار اخبار بر روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا آشنا شد.

محمودی در این بازدید با بیان نقش ویژه رسانه ها در دنیای امروز گفت: امروزه نقش بی بدیل رسانه ها در شکل دهی و هدایت افکار عمومی و جریان سازی رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … بر هیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: تا چند سال پیش تنها نقشی که برای رسانه ها در نظر گرفته می شد صرفاً نقش اطلاع رسانی از وقایع بود اما امروزه رسانه ها نقش بسیار زیادی در ایجاد و هدایت جریان های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارند و می توانند به عنوان عامل بحران زا یا بحران کاه در جامعه نقش بسزایی ایفا کنند.

فرماندار جلفا با بیان اینکه نقد منصفانه نیاز اساسی جامعه امروزی ماست، تصریح کرد: رسانه ها باید درصدد اطلاع رسانی صحیح و دقیق از وقایع و رویدادها همراه با نقد منصفانه و به دور از قصد و قرضی باشند تا بتوانند جامعه را با تحلیل های بجا و شفاف به جلو سوق دهند.

وی با بیان اینکه مسئولان نباید از نقد بهراسند، تأکید کرد: مطمئناً هر فرد یا طرحی عیب و ایرادهایی دارد و باید به نقد گذاشته شود و نقد باعث می شود تا پیدا کردن و رفع آن ایرادات آسان تر شود.

زاهد محمودی با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان جلفا و لزوم اطلاع رسانی اخبار و رویدادها، یکی از مشکلات اساسی را کمبود مطبوعات و پایگاه های خبری دانست و افزود: مدیران و دستگاه های اجرایی باید با رسانه ها تعامل بیشتری داشته باشند و با حمایت از آنها و انعکاس اخبار خود به صورت شفاف، مردم و جامعه را در جریان آن چه که می گذرد قرار دهند.

فرماندار شهرستان جلفا تصریح کرد: انعکاس خبری به صورت شفاف باعث جلب اعتماد اذهان عمومی و افزایش تعامل مردم و مسئولان می شود و مسئولان با کمک خبرنگاران باید این وظیفه را به خوبی انجام دهند.

در پایان این دیدار فرماندار شهرستان جلفا با اهداء لوح سپاس از فعالیت های خبرنگاران دفتر سرپرستی روزنامه سرخاب در شهرستان های جلفا، مرند و منطقه آزاد ارس و پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا قدردانی نمود.

DSC02296

DSC02296

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :