این صفحه را چاپ کن!
خبرنگاری هنر و عشقی توأم با صداقت و امانت داری است

فرماندار شهرستان جلفا در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان گفت: خبرنگاری یک حرفه و شغل نسیت بلکه خبرنگاری یک هنر است و خبرنگار با عشق و علاقه ای توأم با صداقت و امانت داری به این هنر می پردازد.

به گزارش موج ارس جلفا، فرماندار شهرستان جلفا به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان با بیان جایگاه مهم خبرنگاری در جامعه امروزی گفت: رسالت انبیا بر پایه آگاهی رسانی بر جامعه بوده است و مهم ترین وظیفه خبرنگاران آگاهی بخشی در جامعه می باشد بنابراین خبرنگاری هنری از جنس مأموریت انبیاء الهی است که به مانند آنها رسالت ابلاع پیام به مردم و جامعه را بر دوش دارند.

زاهد محمودی با اشاره به نقش ویژه خبرنگاران در هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: در جنگ ایران و عراق بودند خبرنگارانی که برای بازتاب اخبار جنگ و جهبه ها برای بازتاب پیروزی ها و تقویت روحیه رزمندگان با عشق و علاقه به تهیه خبر می پرداختند و خیلی ها در این راه جان خود را از دست دادند و به فیض شهادت نایل شدند.

وی افزود: خبرنگاری یک حرفه و شغل نسیت بلکه خبرنگاری یک هنر است و فارغ از اینکه یک خبرنگار ماهیانه از این شغل به چه میزان کسب درآمد می کند باید بگویم مؤلفه هایی که برای یک شغل در نظر گرفته می شود برای حرفه خبرنگاری صدق نمی کند و خبرنگار با عشق و علاقه ای توأم با صداقت و امانت داری به این هنر می پردازد.

محمودی ادامه داد: زمانی که فردی احساس کند یک شغل کفاف زندگی روزمره اش را نمی دهد و مشّقات یک حرفه از مزایای آن بیشتر است و شغلی که او دارد ممکن است جانش را به خطر بیندازد بدون شک از آن گریزان خواهد شد اما در هنر خبرنویسی و خبرنگاری چنین نگاهی حس نمی شود و یک خبرنگار تمام خطرات پیش روی خود را می پذیرد و برای اطلاع رسانی تلاش می کند و اگر عشق و علاقه ای در میان نباشد هرگز این اتفاق نمی افتد.

فرماندار شهرستان جلفا با بیان اینکه خبرنگاران چشم بیدار جامعه هستند، افزود: خبرنگارن مردم را از رویدادها آگاه می سازند و به سوی دانایی و روشنایی سوق می دهند و در واقع یک جامعه سالم را مطبوعات و نوشته های سالم می سازد.

وی اظهار کرد: خبرنگاران باید واقعیات جامعه را به بهترین شکل منعکس نمایند و اکنون بعد از لغو تحریم ها و قطعنامه ها جایگاه ایران در جهان ویژه شده و خبرنگاران باید با تشریح این جایگاه شرایط و تحولات را در دوران پس از تحریم به خوبی به مردم اطلاع رسانی کنند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: فضای مجازی اکنون مهم ترین راه ارتباطی و خبررسانی می باشد و خبرنگاران و رسانه ها با حضور در این فضا می توانند در جریان همه امورات و شایعات قرار گیرد.

وی تأکید کرد: از آسیب های فضای مجازی عدم استفاده درست از آن و تبدیل شدن به تهدید می شود و رسانه ها باید با حضور در آن این تهدیدها را بیان کنند و به شایعات جواب دهند یا با پیگیری سوژه ها به مردم دلگرمی دهند.

زاهد محمودی اظهار کرد: رسانه ها در بحث شفاف سازی نیز باید بسیار تلاش کنند و با شفاف سازی مسائل و مشکلات و با نقدهای خود مسئولان را به چالش بکشند.

وی ادامه داد: البته نقد باید منصفانه و سازنده و بی هیچ قصد و قرضی باشد و نقد سازنده از مهم ترین عاملان پویایی جامعه و حرکت جامعه به جلو می باشد.

محمودی با اشاره به اینکه از بزرگترین آفت های مدیران عدم حمایت از نقد می باشد، خاطرنشان کرد: مدیران باید از نقد حمایت کنند و به جای اینکه از رسانه ای شدن و نقد فرار کنند باید با آن کاملاً با آغوش باز استقبال کنند چرا که نقد باعث به نمایش در آمدن کم و کاستی ها می باشد.

فرماندار شهرستان جلفا با بیان شرایط و ظرفیت های این شهرستان گفت: خبرنگاران باید به شهرستان احاطه کامل داشته باشند تا بتوانند به خوبی به تبیین مشکلات و شرایط بپردازند.

وی افزود: خبرنگاران شهرستانی با پیگیری مشکلات و سوژه های مردمی و ارائه راه کارهایی می توانند کمک بسزایی به مسئولان بکنند و به مردم نیز دلگرمی بدهند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری جلفا هم در این دیدار از تلاش و کوشش های خبرنگاران شهرستان جلفا قدردانی کرد.

صادق اجمدی با اشاره به موقعیت و ظرفیت های اقتصادی و تجاری منطقه آزاد ارس، این ظرفیت ها را بستر و زمینه های خوبی برای فعالیت و انتخاب سوژه های بکر خبری برای خبرنگاران بیان کرد و خواستار انعکاس و معرفی بیش از پیش این منطقه شد.

در ادامه این نشست خبرنگاران به بیان مشکلات و دغدغه هایی خود پرداختند، مواردی مانند تشکیل باشگاه خبرنگاران، آموزش خبرنگاری و ارتباط هر چه بیشتر با مسئولین شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این مراسم فرماندار شهرستان جلفا با اهداء لوح تقدیر از فعالیت های خبرنگاران این شهرستان قدردانی نمود.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :