- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

من و پارکینگ!

به گزارش موج ارس جلفا [1]، صبح برای انجام یک کار اداری به یکی از اداره‌های شهر رفته بودم، حدود نیم ساعت با ماشین این طرف و آن طرف رفتم تا بلکه بتوانم برای ماشینم یک جای پارکی پیدا کنم؛ نشد که نشد، حتی نیم متر جا برای پارک دوچرخه هم نبود چه رسد به ماشین، خوب که توجه کردم به نظرم آمد که شهرمان کلاً در حال تبدیل شدن به یک پارکینگ بزرگ می‌باشد!

می‌تواند یکی از دلایل این امر زیاد شدن ماشین در طی چند سال اخیر و به تبع آن عدم توسعه خیابان‌ها باشد، دلیل دوم هم حذف پارکینگ از ساختمان‌ها البته آن هم با برخی روش‌های دور زدن قانون توسط خودمان!

همچنین تجمع اکثر ادارات دولتی و بانک‌ها در مرکز شهر هم از عواملی می‌باشد که بر این معضل دامن‌زده است. حال با دلایل دیگری که باز می‌توان برشمرد کاری نداریم.

بالاخره بعد از کلی جستجو توانستم یک جایی برای پارک پیدا کنم. اما چند سنگ بزرگ گذاشته بودند که مانع پارک ماشین در این قسمت از خیابان شود!

از این نکته هم بگذریم که چگونه پس از انجام محاسبات پیچیده طوری ماشین را پارک کردم که در وسط این سنگ‌ها قرار بگیرد، یک آقایی از دور فرمودند اینجا را رزرو کرده‌اند برای ماشین‌های مربوط به خودشان!

بنده نیز در پاسخ گفتم: خب دوست عزیز من بیگانه نیستم، از خارج هم که نیامدم! من هم از خودتان هستم و با هزار خواهش و تمنا توانستم از این آقای محترم که سند شش‌دانگ این تکه از خیابان به نام ایشان خورده بود اجازه پارک اخذ نمایم، به شرط آنکه در عرض چند دقیقه کارم را انجام داده و ماشینم را بردارم، مشکل پارک ماشین همیشه گریبان‌گیر من بوده اما این بار شانس آوردم که این آقا جای پارکی را برای دوست خود رزرو کرده بودند، و گرنه جریمه شدن در سطح شهر به یکی از کارهای روزمره ما تبدیل شده است و حتی یک حساب بانکی جدا و اختصاصی برای آن باز نموده‌ایم!

به نظر می‌رسد حل معضل کمبود پارکینگ در شهر می‌تواند به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در نظر گرفته شود. بدین منظور می‌توان با آموزش‌های کافی در خصوص فرهنگ صحیح رانندگی، گسترش پارکینگ‌های موجود در سطح شهر، شناسائی گره‌های ترافیکی شهر و رفع این امر در زمان مردم صرفه‌جوئی قائل شد.

گزارش: وهاب نوزاد علمداری