- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

مراسم عزاداری شهادت امام صادق (ع) در هادیشهر برگزار شد

به گزارش موج ارس جلفا [1]، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، مراسم عزاداری شهادت ششمین پیشوای شیعیان صبح امروز سه شنبه با حضور عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در هادیشهر برگزار شد.

ضمن برگزاری این مراسم در مساجد و حسینیه ها مردم مؤمن و ولایتمدار هادیشهر با تشکیل دسته های عزاداری و سینه زنی در سطح خیابان های این شهر اقامه عزا کرده و عشق و علاقه خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذاشتند.

امام جمعه شهرستان جلفا در جمع عزاداران در مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع) هادیشهر ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) ایشان را احیاگر صداقت در جامعه دانست و گفت: در دوران امام صادق (ع)، بیگانگی مردم با مکتب اهل بیت (ع) به اندازه ای بود که وقتی امام می خواستند این مکتب را معرفی کنند مردم جامعه خیال می کردند که دوباره مکتب جدیدی در حال راه اندازی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری ادامه داد: دوران این امام بزرگوار دوران احیای حدیث و مبارزه با اندیشه های انحرافی و نوظهور بود و در واقع این دوران، دوران فتح باب علوم مختلف و روشنگری در جامعه بود.

وی تأکید کرد: امام صادق (ع) در حقیقت مروج علوم و بنیان گذار بسیاری از علوم بوده است، در روایات توحید مفضل این امام عزیز بسیاری از مطالب علوم طبیعی را بیان و بررسی کرده است که بسیار عمیق است.

امام جمعه جلفا در خصوص بذل سخاوتمندانه دانش توسط امام صادق (ع) به مردم، عنوان کرد: شیعیان در دوران امام صادق (ع) از یک آزادی نسبی برخوردار بودند و یک ارتباط قابل قبول بین علاقه مندان به امور دینی و حضرت امام برقرار می شود و در سایه این ارتباط امام صادق( ع) دانش خود را سخاوتمندانه بذل می کنند و آنچه در توان ایشان بوده در زمانی نسبتاً طولانی که ۳۵ سال به طول انجامیده در اختیار مشتاقان علوم و امور دینی قرار دادند.

وی با اشاره به شرایط سیاسی امام صادق (ع) ابراز داشت: امام صادق (ع) توانست از این فرصت استفاده کند و به ترویج و تحکیم مبانی تشیع بپردازد و حقایق این مکتب را روشن کند و نه تنها در فقه در تاریخ و کلام دیگر علوم اسلامی برکات بسیاری را نصیب تشیع کند، پویایی فقه شیعی در حقیقت به برکت ایشان است.

حجت الاسلام انتظاری خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) افتخار مکتب تشیع و مایه سرافرازی است، لازم است مردم در علوم و ادب به این بزگوار تمسک کنند.