این صفحه را چاپ کن!
تجهیز فضاهای آموزشی جلفا ضروری است/ لزوم توجه به بحث مقاوم سازی مدارس

فرماندار شهرستان جلفا بر ضرورت تجهیز فضاهای آموزشی و اجرای طرح های مقاوم سازی در مدارس موجود این شهرستان تأکید کرد.

به گزارش موج ارس جلفا، جلسه بررسی و رفع مشکلات مدارس شهرستان جلفا با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان جلفا و سایر مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان در محل فرمانداری جلفا برگزار شد.

فرماندار شهرستان جلفا در این جلسه با اشاره به مشکلات مدارس این شهرستان بر لزوم توجه به مقاوم سازی مدارس تأکید کرد.

زاهد محمودی با بیان اینکه جلفا از دیرباز دارای پیشینه فرهنگی بسیاری بوده است، اظهار کرد: هم اکنون این شهرستان جزء ۳ شهرستان برتر در زمینه فرهنگ در استان می باشد که این نشانگر کارکرد شهرستان در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ زمینه ای است برای پیشرفت در جهان است و جلفا این زمینه و قابلیت پیشرفت را دارد هر چند که ما نباید به این برتری در سطح استان اکتفا کنیم و برای بالا بردن سطح فرهنگ باز هم تلاش کنیم و انتظار داریم دولت در حوزه فرهنگ باز هم توجه بیشتری کند.

محمودی با اشاره به ویژگی های استراتژیکی شهرستان جلفا گفت: با توجه به مرزی بودن این شهرستان با کشورهای آذربایجان و ارمنستان، مدارس و جلوه شهر همانند آیینه ای ویژگی های نظام را مطرح می کنند.

فرماندار جلفا در بخش دیگری از سخنان خود به مستهلک بودن تعدادی از مدارس این شهرستان اشاره کرد و گفت: اکثر مدارس در شهرستان جلفا بافت فرسوده ای دارند که علاوه بر خرابی جلوه شهرستان از لحاظ مقاومتی نیز دارای ضعف فراوانی هستند و نیاز به تخریب، بازسازی، نوسازی و تجهیز دارند.

وی افزود: در این راستا این مدارس نیز باید بازسازی شوند تا به عنوان مراکز آموزشی از آنها استفاده شود.

زاهد محمودی در پایان عنوان کرد: علیرغم فعالیت خیرین از سال های گذشته هنوز ما نتوانسته ایم به استانداردهای لازم در بحث فضا و تجهیزات آموزشی دست پیدا کنیم و این لزوم توجه به مدارس شهرستان جلفا برای مقاوم سازی و تجهیز فضاهای آموزشی را بیش از پیش می طلبد.

کلمات کلیدی :

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفاً به اشتراک بگذارید :