- پایگاه اطلاع رسانی موج ارس جلفا - https://mojearasejolfa.ir -

ریشه کنی بداخلاقی و افراطی گری زمینه ساز پیشرفت کشور است

به گزارش موج ارس جلفا [1]، نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در شورای اداری شهرستان جلفا با بیان اینکه بداخلاقی، تندروی و افراطی گری شایسته کشور ما نیست، گفت: اعتدال، همدلی و همزبانی زمینه ساز پیشرفت کشور متناسب با دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی تهمت، افترا، تعدی و تجاورز به حقوق و کرامت انسانی در جامعه را نشأت گرفته سیاست زدگی دانست و گفت: این رفتارها در هیچ جای کشور جایی ندارد و با تعامل و هم فکری همه مسئولان است که می توان شاهد پیشرفت و آبادانی کشور بود.

وی با اشاره به جایگاه انسان در پیشگاه خداوند افزود: بهشت و جهنم ساخته اعمال خود انسان ها است و همانطوری که در آیات و روایات متعددی بر این نکته تأکید شده ما نیز باید در جامعه و نظام اسلامی خود مطابق دستورات دین اسلام و قرآن کریم حرکت کنیم.

آیت الله هریسی افزود: در دین اسلام حقوق مردم بر حقوق خداوند ارجحیت دارد؛ تا حدی که خداوند به هر قدری که بخواهد از حق خود می گذرد، ولی حق الناس به هیچ وجه بخشودنی نیست.

وی با تأکید بر تناسب پیشرفت جامعه با دستاوردهای انقلاب اسلامی از مسئولان و کارکنان ادارات خواست در تمامی امور اعتدال گرایی را سرلوحه اهداف خود قرار دهند و با زبان محبت و آرامش کارهای خود را انجام دهند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت علی (ع) در جنگ ها بر رعایت حقوق دولت و مردم بر هم دیگر تأکید داشتند، گفت: باید اصلاح ساختارهای فرهنگی جامعه و نهادینه کردن ارزش های والای انسانی و اسلامی مورد توجه دستگاه های فرهنگی کشور قرار گیرد.

فرماندار شهرستان جلفا نیز در این نشست گفت: صداقت و خدمت رسانی بی منت مهمترین رویکرد دولت تدبیر و امید است.

زاهد محمودی افزود: مدیران تمام دستگاه های دولتی به عنوان نمایندگان دولت تدبیر و امید وظیفه دارند که با کار و تلاش شبانه روزی به خواسته های مردم پاسخ دهند و برای رفع مشکلات جامعه برنامه ریزی های کاربردی داشته باشند.

وی توجه ویژه به مسائل عمرانی، اجتماعی و فرهنگی را محور برنامه های هفته دولت در سطح کشور عنوان کرد و گفت: در هفته دولت سال جاری ۲۱ پروژه در شهرستان با هزینه کردی بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین نخستین سند تدبیر و توسعه شهرستان گفت: این سند در ۵ هسته کلیدی تدوین شده که در آن توسعه بخش های کشاورزی، حمل و نقل و ترانزیت، صنعت و معدن و گردشگری مورد توجه قرار گرفته است و بر مبنای آن حرکت می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه گفت: منطقه آزاد ارس مستعد سرمایه گذاری در حوزه های مختلف بوده و در میان هفت منطقه آزاد ایران صنعتی ترین منطقه آزاد محسوب می شود.

محسن خادم عرب باغی این منطقه را منطقه ای مستعد برای سرمایه گذاری عنوان کرد و اظهار داشت: ارس ظرفیت های فراوانی برای سرمایه گذاری و توسعه صنعت و تولید دارد.

وی افزود: محور فعالیت های منطقه آزاد ارس بر پایه صنعت و صادرات بوده که البته این به معنی تعطیلی سایر حوزه ها نیست و حوزه های فرهنگی، گردشگری و ورزشی منطقه نیز بیش از پیش مورد توجه مسئولان، سرمایه گذاران و مردم است.

عرب باغی افزود: ارس در حوزه گردشگری نیز استعداد خوبی دارد تنها در نوروز سال ۹۴ بالغ ۵ میلیون گردشگر از آثار تاریخی بازدید کرده اند.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم در راستای حضور بیشتر سرمایه گذاران در حوزه تولید و صادرات و حضور گردشگران در منطقه گفت: همزمان با هفته دولت ۴۱ پروژه در حوزه های مخلتف در منطقه آزاد ارس افتتاح می شود.

محسن خادم عرب باغی مجموع سرمایه گذاری های صورت گرفته در پروژه های قابل افتتاح را مبلغی بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد.